Nieuws

Microsoft-games op Xbox Game Pass blijven altijd beschikbaar

Ze verdwijnen dus niet van de service

Geschreven door Michel Musters op
Alle games van Microsoft zelf die op Xbox Game Pass komen te staan, blijven voor altijd op die service beschikbaar.
Dat laat Microsoft's Larry 'Major Nelson' Hryb weten op Twitter. Het was al bekend dat er veel games naar de service zouden komen en dat alle Microsoft Studios-titels meteen op Xbox Games Pass verschijnen. Maar nu blijkt dus ook dat die titels nooit van de service zullen verdwijnen.


Microsoft reageerde na Hryb's opmerking met een statement tegen de website DualShockers: "Dit is niet een gelimiteerde periode, de Microsoft Studios-games worden aan de service toegevoegd om ze een regulier onderdeel van de waarde voor een Xbox Game Pass-lid te maken."

De eerste drie games van Microsoft Studios die aan de 'Netflix voor games' worden toegevoegd, zijn Sea of Thieves, Crackdown 3 en State of Decay. Xbox Game Pass kost 9,99 euro per maand en geeft toegang tot een bibliotheek van nieuwe en oudere titels die zijn uitgekomen voor Xbox, Xbox 360 en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

De visie achter Two Point Hospital Tomorrow Corporation komt met 7 Billion Humans
15

Reacties op: Microsoft-games op Xbox Game Pass blijven altijd beschikbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Magister

    • 25 januari 2018 10:01
    Werkt dit ook op de pc?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 25 januari 2018 10:33
    @Magister
    Ja, als het een play-anywhere titel is wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Magister

    • 25 januari 2018 10:53
    @-it- tnx, dan ga ik even uitzoeken welke titels dat allemaal zijn.

    www.xbox.com/nl-NL/games/xbox-play-anywhere

    mehh

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 25 januari 2018 11:25
    Het is een mooie week voor Xbox bezitters. En dat in de week waarin PlayStation bezitters erachter kwamen dat backwards compatibility standaard mogelijk is, maar geblokkeerd wordt door Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 25 januari 2018 13:04
    @Apetjoek Volgens mij werken alleen de ps2 games goed die je ook in de store kunt kopen. Andere games hebben bugs. Lijkt me een prima reden voor Sony om het niet als service aan te bieden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 januari 2018 14:30
    @Nuage Precies dat is juist de reden dat het geblokkeerd wordt. Niet uit onwil, maar omdat het niet aan de eisen voldoet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 25 januari 2018 16:03
    En zo begint langzaam de retail vs digitale oorlog,

    De eerste winkel is al gestopt met het verkopen van xbox conxoles.

    "Gameware KG, operator of the gameware.at portal, told GamesMarkt that all Microsoft consoles have been delisted.

    Gameware KG does not understand why one should still sell Microsoft consoles, "which bring zero profit and only expenditure, if Microsoft alone then wants to profit off of the sales of software". The company from Innsbruck, Austria, has been in business since 1989 and has since had almost 375,000 customers. And Gameware tells Microsoft: "If you want to do business alone, you should do the work alone." "

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 25 januari 2018 16:39
    @casualkiller

    LB

    Als je maar wat te zeuren hebt over MS … toch, hopelijk is je dag nu weer goed.

    Dus nogmaals LB :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 25 januari 2018 18:43
    @MaTriX
    Nee hij zeikt nooit over MS dat mag je niet zeggen….😂😂😂 netflix doet het en Spotify ook maar dat maakt niet uit want nu doet ms het… SCHANDE. Maar goed laat mij maar lekker voor een 10tje al die games spelen haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 25 januari 2018 17:21
    @casualkiller
    En weer een retailer die weg kwijnt in het digitale tijdperk. Mooi, moet je maar meegaan met de tijd.

    Of denk je dat b.v. een Netflix niet desastreus is voor de dvd/bluray verkoop? precies hetzelfde. Of Spotify voor de CD verkoop? enz enz. Het is te gek voor woorden dat de console markt nog met schijfjes werkt eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 25 januari 2018 19:26
    Ah de goed doordachte reacties vliegen je weer om de oren hier :)

    Retail verdient het meest aan software, niet aan consoles, dus deze reactie van deze keten is niet zo gek in die zin (uiteraard ben ik de ms hatende troll hier met dit nieuws en kan er op geen enkele manier normaal op gereageerd worden anders dan ..zie bovenstaande.. )

    Bied netflix films aan die je op dezelfde dag kunt kijken als in de bioscoop ? Nee.

    Kun je over 10 jaar je digital only game nog downloaden als de servers plat gaan en de publisher kapot ? (nee en daar zijn al genoeg voorbeelden van)

    Ik snap heel goed dat voor de fastfood generatie het allemaal niet uitmaakt , maar ik geef er wel om, ik ben een consument en ik koop het graag fysiek. MS snijdt op deze manier direct de inkomsten van iemand met een winkel weg, dat zal mensen als -IT- of aces-82 aan hun reet roesten want het beïnvloed hun niet.. nog niet.

    En heh ik voorspel dat we de komende 20 jaar nog zeker alles fysiek kunnen kopen, its just food for thoughts…. ohnee nu ben ik weer de ms hatert.. lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 26 januari 2018 09:02
    @casualkiller Dude.. alleen al door dit berichtje te posten heb je de postbode onnodig gemaakt!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 26 januari 2018 10:29
    @casualkiller
    20 jaar??? Nee joh gek tenten zoals free record shop zijn zo snel kapot gegaan dat gaat veel korter zijn. Welkom in de
    21ste eeuw. Is toch allemaal veel makkelijker netflix Spotify en nu die xbox pas. HEERLIJK!! scheelt weer een kast vol troep

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 26 januari 2018 13:52
    @Aces-82 Tuurlijk knul, de free record shop heeft 42 jaar bestaan …
    en je weet uiteraard dat er 1 onderdeel van de free record shop nog steeds bestaat?? (ja de game mania!!)

    Veel makkelijk, inderdaad, je huurt spellen en bezit helemaal niets (net als je zonder abbo geen films/series van netflix of muziek van spotify op je hdd hebt staan, geen kast vol met troep, en geen hdd vol met spellen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 26 januari 2018 14:23
    @casualkiller
    42 jaar bestaan en binnen no time kapot Door het makkelijk kijken van films en luisteren van muziek Door dit soort diensten. Het is gewoon de toekomst