Nieuws
flight simulator

Microsoft Flight Simulator is 97,2 GB groot op Xbox Series-consoles

Game verschijnt op 27 juli voor Xbox Series X en S

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft Flight Simulator is 97,2 GB groot op Xbox Series X en S.

Dat blijkt uit een foto die Idle Sloth heeft geplaatst. Hij klikte de titel alvast aan via de 'manage with Game Pass'-optie op de Xbox Store-pagina om deze informatie te achterhalen. Het gaat om de standaard editie van de game.

De pc-versie van Flight Simulator is al geruime tijd uit. Pas geleden heeft de ontwikkelaar de schijfruimte die nodig is om de pc-versie te draaien, flink teruggeschroefd - het is dus altijd mogelijk dat dit in de toekomst nog met de Xbox-versie gebeurt.

Microsoft Flight Simulator komt op 27 juli uit op Xbox Series X en S en Game Pass.

Dit artikel delen:

Lees meer

2K Games brengt uit het niets mobiele game Xcom Legends uit Ubisoft onthult later vandaag nieuwe Tom Clancy-game
18

Reacties op: Microsoft Flight Simulator is 97,2 GB groot op Xbox Series-consoles

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aerofox81

    • 19 juli 2021 09:48
    laat maar komen, ik heb al plek vrij gemaakt :-D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 19 juli 2021 10:23
    Dan spreken me wel over de uitgeklede versie .
    Want hier begin je dus mee.
    Ik heb hem op de pc en als je de duurste versie heb komt daar al weer aardig wat bij ..
    en ga dan geen addons installeren , dan kan je wel iets mer gaan rekenen
    Ik zelf op de pc zit met nog geen jaar dat hij uit is op bijna 500GB , maar dan moet ik wel zeggen dat ik echt behoorlijk veel addons er in heb staan

    En daar bij zijn er al heel wat world updates geweest die ook nog eens geinstaleerd moeten worden dus een 150 GB ben je sowieso al snel kwijt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 juli 2021 11:01
    @ravw ik vind dit ook echt een pc game. Leuk voor de Xbox owners, maar dit komt op een pc veel beter tot zijn recht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 19 juli 2021 12:01
    @Roy36NL
    Dat het beter tot zijn recht komt op de pc is 1 ding wat zeker is.
    want ik zou mijn hele FS zo als ik hem nu heb staan toch echt niet op een Xbox willen zien draaien ..
    denk dat hij dan over een paar uur klaar is met het in laden van het menu

    Het is leuk voor de mensen die het een keer willen proberen , of om gewoon eens wat korte vluchten te doen ..
    maar denk dat de lol er dan snel vanaf is.
    het word pas leuk als je ook echt alles zelf gaat doen , zo als het opstarten van de systemen en het controleren van die systemen tijdens de vlucht .. tot aan een butter landing :-)
    als je een keertje van A naar B wil vliegen is dit gewoon zonde om daar zo veel geld er aan uit te geven , en zeker voor de Xbox versie , die word al heel snel beperkt tegen over de pc

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 19 juli 2021 13:09
    @ravw Wat voor een monster PC heb je dan? Volgens mij moet de Series X dit toch best lekker kunnen draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 19 juli 2021 14:06
    @tyberium
    Ryzen 9 3900X
    RTX 2070
    32GBVeng
    Hij zal het wel draaien , daar ben ik ook niet bang om , maar er komen steeds meer addons uit die het spel zwaarder maken.
    En je vergeet straks als er 400 man allemaal op Schiphol willen beginnen dat je ook die vliegtuigen moet gaan weer geven op je scherm .. dat zal met 1080P nog wel gaan maar met 4K ga je dia's kijken
    Ik vermijd nu al de hele grote luchthavens .. puur omdat je dan niet vooruit komt
    en multyplay staat hier vaak daarom die reden al uit
    Ze zijn er wel mee bezig om de fps te verhogen maar we zullen wel zien
    En met meer dan 800 uur in game , weet ik wel een beetje wat je kunt verwachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 juli 2021 14:26
    @ravw je hebt dynamic resolutie op consoles, dus hij zal wel 4k misschien doen maar als load zwaar word gaat resolutie omlaag zoals bij vele consoles games. Verder zullen andere details naar beneden geschroefd zijn zoals schaduw, draw distance en zo voor. Het is wachten tot digital foundry en we zullen zien wat verschil. Heb het spel zelf keer gespeeld op alles ultra en 4k en dat kon op me 2080 ti maar was wel een soort van cyberpunkje niet ideaal. Maar micro heeft ook de tijd in deze console poort gestoken dus denk dat het wel goed zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 19 juli 2021 20:13
    @ravw series X is sneller dan een 2070, je CPU is wel iets beter, maar MSFS maakt niet echt efficient gebruik van veel CPU cores, misschien in de toekomst wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 juli 2021 13:44
    @ravw sluit ik me helemaal bij aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 19 juli 2021 15:43
    @ravw dat is het mooie van de xbox versie. Je steekt er niet veel geld in omdat het in de GP zit. Ik had ook niet de volle prijs betaald hoor. Maar door GP kan ik het nu wel proberen. Edit: komt FS ook in de pc GP?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 19 juli 2021 16:00
    @MissMeNL

    als je Gamepass bedoelt ja die is er al met een gamepass
    veel mensen hebben zo al kunnen kijken of het op hun systeem werkte en een beetje goed draaide
    ik had eerst ook de MS store versie in pre staan maar ik ben gegaan voor een Steam versie omdat ik dan alles van games bij elkaar heb ..
    Ben niet zo voorstander er van dat je 30 van die op starters op je pc moet hebben van verschillende games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 19 juli 2021 21:26
    @ravw aah ok. Dat is wel vet dat die in pc-GP zit. Maarja ik zou het wel weten. Extra geld betalen voor steam versie of msstore versie die je zonder extra kosten kan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 20 juli 2021 11:00
    @MissMeNL

    ja maar het probleem zit hem dan wel in als je net zo als ik veel addons koopt en je game pass dus afloopt ben je dus ook alles kwijt wat je gekocht heb , mits je het spel koopt dan
    Maar ja om het even te testen is het makkelijk en de meeste mensen zijn het na een maandje toch zat
    Want de meeste zullen dus niet veel verder komend an even rond bekende gebieden vliegen , en die gaan echt niet uren in handleidingen zitten neuzen of een half uur lang de voorbereiding doen om vervolgens pas de lucht in te gaan
    En dan nog bij veel vliegtuigen de systemen door gaan krijgen hoe alles werkt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 20 juli 2021 12:37
    @ravw klopt. Ik ga dat ook niet doen. Is er dan een noobvriendelijke modus om lekker relax rond te vliegen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • SwallowTheSun36

    • 20 juli 2021 15:55
    @ravw de game is geen 'mindere' versie dan da pc versie, hebben ze zelf aangegeven, muis/keyboard support, hotas Ed. zullen allemaal werken, de processorkracht is in dit geval ook van minder belang, omdat de game gestreamd wordt via de cloud, wat vooral nodig is is een goede internetverbinding. Neumann heeft zelfs al aangegeven te werken aan een Xbox one versie ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 20 juli 2021 12:46
    ja wel , je kunt het zo makkelijk mogelijk maken
    als je hem aan het begin van de runway zet staan alle systemen aan en draaiende motoren al
    dus je zou gelijk weg kunnen vliegen ..
    en ook als je hem niet op een runway zet maar gewoon ergens op de map het vertrek aan geeft dan hang hij al in de lucht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Master Lucky

    • 20 juli 2021 20:18
    Dit is natuurlijk niet echt verrassend nieuws, want in de Game Pass app staat al vanaf zaterdag de grootte van de game…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 21 juli 2021 14:15
    @Master Lucky Scherp!