Nieuws
PlayGround Games

Microsoft bevestigt met Forza Horizon-team aan groot project te werken

Fans gaan uit van een nieuwe Fable-game

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Aaron Greenberg , marketing general manager van Xbox-games, heeft bekendgemaakt dat Microsoft samen met Playground Games aan het werk is aan een groot project. Dit werd bekend in een gesprek met DualShockers.

Greenberg legt uit dat ze aan een "groot project"werken. Verder zegt hij: "Het team is zo getalenteerd en bedenk maar dat hetzelfde leiderschap en denkproces dat zij brengen het proces gaat beïnvloeden van het tweede project."

Greenberg roept fans op om geduld te hebben met betrekking tot de onthulling. Verder zegt hij dat een team van wereldklasse werkt aan een exclusieve game waar spelers naar kunnen uitkijken.

Fable

Ondanks het feit dat het niet bekend is waar precies aan gewerkt wordt, vermoeden vele fans dat het gaat om een nieuwe Fable-game. Eerder dit jaar verschenen namelijk geruchten dat Playground aan een nieuwe Fable zou werken.

De franchise zelf is al voor een bepaalde tijd tot een stilstand gekomen. Zo werd eerder de originele ontwikkelaar van de franchise Lionhead Studios opgeheven en werd Fable Legends middenin het proces geannuleerd. Het uitbrengen van een nieuwe Fable-game zou hierdoor een logische keuze kunnen zijn.

In ieder geval staat de release van Forza Horizon 4 eerst op het schema van de ontwikkelaar. De racegame verschijnt op 2 oktober 2018 voor pc en Xbox One. Eerder werd bekend dat de systeemeisen voor dit vierde Horizon-deel lager zijn dan van het derde deel.

Dit artikel delen:

Lees meer

Behaal alle challenges van Fortnite seizoen 5 - Week 7 Forza Horizon 4 heeft lagere minimum specificaties op pc dan Forza Horizon 3
15

Reacties op: Microsoft bevestigt met Forza Horizon-team aan groot project te werken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 24 augustus 2018 14:07
    Ben benieuwd. Een nieuwe Fable zou zeer welkom zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 24 augustus 2018 14:12
    @fonsrutte hoop liever een nieuwe ip zoals sony deed met the last of us en horizon micro moet nieuwe ip doen en niet halo 6 gears 5 en de zoveelste forza.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 24 augustus 2018 14:36
    @hulstpower
    Ori, recore, sea of thieves ze proberen het wel. Maar ps doet hetzelfde met gow uncharted en dat vind ik op zich top want kijk maar welke games je daarvoor krijgt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 24 augustus 2018 15:01
    @hulstpower Wat maakt dat uit? Als je de Fable-serie (of welke andere serie) leuk vindt en de games kwalitatief goed zijn mogen er van mij 100 uitkomen.
    Daarbij heeft Sony ook dergelijke series met God of War en Uncharted.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 24 augustus 2018 15:35
    @fonsrutte uncharted is ook maar uitgemolken. Ziet er iets fijner uit deel 4, naar nog steeds hide & shoot ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 24 augustus 2018 16:19
    @HazeRon En Doom nog steeds een FPS en Skyrim nog steeds een RPG en Fifa nog steeds een voetbalgame … enz.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 24 augustus 2018 16:50
    @fonsrutte ja maar sony heeft ook zat nieuwe ip.
    ik hoop gewoon en ze met iets nieuws komen. Ze mogen de gears en halo uitmelken en als er maar ook eens een dikke nieuwe triple a title daar trek je weer nieuwe klanten mee. En daarom loopt sony voor en komt nintendo dicht bij. Terwijl ik de xbox echt een toffe console vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 24 augustus 2018 17:06
    @hulstpower "ja maar sony heeft ook zat nieuwe ip."
    Volgens mij heb ik ook nooit gezegd dat Sony dat niet heeft, vooral ook omdat dit artikel helemaal niet over Sony gaat. Beetje vreemd dus om die erbij te halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 24 augustus 2018 15:34
    @hulstpower gast whats your problem xD nieuwe studio dus deze fable zou een nieuwe ip zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 24 augustus 2018 16:48
    @HazeRon ik heb geen probleem. Ik mag me mening toch geven ik keek heel erg uit naar micro ip met die draken helaas gecanceld. Speel zelf nu gears 4 maar ze moeten met iets nieuws komen dat goed is. Ja sony melkt uncharted uit en god of war. Maar god of war was bijna een nieuwe game. Maar ze hebben wel andere games die helemaal nieuw zijn. En dat wil ik van micro ook zien nieuwe ips en mag van mij best samen met de oude maar kom met iets nieuws en niet sea of thieves of dat vosse spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 24 augustus 2018 17:08
    @hulstpower "kom met iets nieuws en niet sea of thieves of dat vosse spel."
    Dus je wilt nieuwe IP's maar niet een nieuwe IP?
    Lekker tegenstrijdig.
    Sea of Thieves is trouwens echt een leuke game (en een nieuwe IP), wellicht niet jouw type game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 24 augustus 2018 18:43
    @fonsrutte ik heb sea of thieves gespeeld en was niet mijn game nee zag er heel mooi uit maar trok me niet. Maar laten we eerlijk zijn micro doet weinig met nieuwe ip ze hebbem allemaal nieuwe studios en ik vermoed dat daar echt wel een nieuwe ip van komt die ik en vele andere vet vinden. En wie wert ik komt turn 10 wel met een nieuwr ip en geen fable en wie weet word fable nog vetter dan een fallout of breath of the wild. Ik haat micro niet maar ik hoop gewoon dat ze met een dikke nieuwe ip komt wat een system seller is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 24 augustus 2018 19:14
    @hulstpower Microsoft verkoopt zat consoles ZONDER nieuwe ips hoewel ik het er wel mee eens ben dat MS een God of war of een Until dawn nodig heeft.
    Inplaats van Sea of Thieves had RARE beter een remaster voor Banjo Kazooie's 20e verjaardag kunnen uitbrengen had wss meer mensen getrokken wat fonsrutte ook al zegt zo n game moet in je smaak vallen

    Als Halo infinite idd terug naar de roots gaat dan komen die fans ook wel weer terug en de nieuwe Ori is ook een game die hoog op de lijst staat voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 24 augustus 2018 19:25
    @MrKingofhearts helemaal met je eens ik heb sea of thieves op de x gespeeld en hij is heel mooi. Masr het moet je trekken en halo 6 laten we hopen dat ie terug gaat naar halo 1 style met open wereld als je de geruchten mag geloven. En als ze de hype groot kunnen krijgen zoals met halo 3 ja dan komen de fans wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 24 augustus 2018 23:44
    @hulstpower Laten we het hopen!!