Nieuws
GoldenEye 007

Microsoft bevestigt geen online multiplayer voor GoldenEye op Xbox

Alleen de Nintendo Switch Online-versie krijgt online multiplayer

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft bevestigd dat GoldenEye 007 op Xbox Game Pass geen online multiplayer bevat.

Dat meldde een woordvoerder van het bedrijf aan journalist Tom Warren. Het bedrijf "heeft geen plannen om online multiplayer aan GoldenEye 007 op Xbox Game Pass toe te voegen". Het bedrijf benadrukt wel dat het spel lokale multiplayer bevat.

Gisteren werd onthuld dat de Nintendo 64-shooter GoldenEye 007 naar Nintendo Switch Online en Xbox Game Pass komt. Toen leken berichten al te suggereren dat alleen de Switch-versie online multiplayer krijgt, en dus niet de Xbox-versie. Dat blijkt nu dus te kloppen.

Afgaande van berichten gaat het om twee verschillende versies van de game. GoldenEye 007 op Nintendo Switch Online lijkt een overzetting te worden van de N64-games zonder extra toeters of bellen - op de online multiplayer na dan. De Xbox Game Pass-versie krijgt wordt echter opgepoetst en heeft een 4k-resolutie. Overigens kunnen mensen die een digitaal exemplaar van Rare Replay hebben gekocht GoldenEye 007 kosteloos binnenhalen, ongeacht of ze een Game Pass-abonnement hebben. Een releasedatum voor beide versies is nog niet bekend.

Er gingen al jaren geruchten over een mogelijke heruitgave van de Nintendo 64-game GoldenEye 007. Vanwege verschillende licentiehouders is de game nooit opnieuw op een ander platform uitgegeven. Rare, dat inmiddels onderdeel is van Microsoft, ontwikkelde de game, maar ook Nintendo en MGM hebben rechten in handen. Voorheen zouden Microsoft en Rare hebben geprobeerd de game naar Xbox te brengen, maar Nintendo zou dat toen tegen hebben gehouden. Eerder dit jaar lekten er Xbox-achievements uit van het spel.

GoldenEye 007 verscheen in 1997 op de Nintendo 64 en is gebaseerd op de James Bond-film GoldenEye. De game stond bekend om de voor die tijd realistische schietactie. Naast een campagne bevatte het spel ook een lokale multiplayermodus voor vier spelers, die gretig aftrek vond.

Dit artikel delen:

Lees meer

Populaire managementgame Factorio komt in oktober naar Switch Lay-out van multiplayermap uit Call of Duty: Modern Warfare 2 getoond
14

Reacties op: Microsoft bevestigt geen online multiplayer voor GoldenEye op Xbox

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 14 september 2022 16:15
    het is jammer, maar speel hem liever met dual stick controls en betere fps en hogere resolutie en textures, dan echt de oude n64 poort.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MikkelE30

    • 14 september 2022 16:22
    @hulstpower maar dan ga je er vanuit dat het dual stick controls zijn? Of heb je die info ergens vandaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 september 2022 16:43
    @MikkelE30 dat is al bevestigd door rare en micro.
    Probeer een link en tekst te plaatsen maar dat kan niet ivm spam

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 14 september 2022 21:28
    @hulstpower huh ik snap je niet. Op switch heb je ook dual stick

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 september 2022 07:23
    @GoofyZ3 de versie van xbox is een remaster opgepoetst met hogere resolutie betere fps(hoeveel zeggen ze niet) en dual stick controles. Deze dingen noemen ze niet bij de switch versie alleen dat de switch online mp heeft en dat het de n64 versie is. Verwchillende sites hebben het er al over gehad dat de pers berichten andere dingen vermelden rare/xbox en Nintendo. Check hoag law op YouTube dan leg ie het uit waarom hij denkt dat het om twee verschillende versies gaat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 14 september 2022 16:27
    Dus ik moet Rare Replay digitaal kopen (disc voor xbox one heb ik al) om hem op xbox te kunnen spelen, game pass hoef ik niet.

    Toevallig nu wel in de aanbieding voor €7,49 ipv €29,99 aanbieding eindigt over 12 dagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 14 september 2022 16:55
    @DarkSlide.nl wel een prima deal, heb je ook meteen conker en banjon kazoeie etc

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 14 september 2022 18:41
    @Improv ja voor die prijs wil ik hem nog wel een keer kopen. Mocht ie toch nog als losse game uitkomen zal ie waarschijnlijk wel duurder zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 15 september 2022 08:18
    @DarkSlide.nl ik denk dat je met de disc versie het ook gewoon als update kan downloaden en je hem niet opnieuw hoeft te kopen. Maar als je dit niet kan testen voor de aanbieding voorbij, is dat een beetje zonde.

    Update: in een tweet hadden ze het alleen en heel specifiek over Digital copy van Rare replay. Raar en jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 14 september 2022 17:44
    Is toch raar dat de console met het slechtste internet kwaliteit wel multiplayer krijgt, en de andere waar je het juist verwacht het niet krijgt?

    Ik had er wel zin in om deze game online te spelen.. Maar ik ga het echt niet op de Switch spelen haha! (Die gebruik ik gewoon voor de exclusives)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 14 september 2022 21:46
    @Markus88 4 spelers moet de switch wel aankunnen toch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 15 september 2022 08:53
    @Markus88 misschien HET excuus om je maten uit te nodigen! It not a bug, it's a feature!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 15 september 2022 09:46
    @ToMaX99 Ja, ik ben de enigste met een switch in pnze vriendengroep.. Wordt een duur grapje met al die controllers en zo haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 15 september 2022 10:30
    Mooi Rare Replay wou ik toch al hebben eigenlijk, nu alvast maar even gedaan omdatie in de aanbieding is. Alleen Goldeneye vind ik al 7,50 waard!

    Zin in in ieders geval!