Nieuws
Metroid Prime

'Metroid Prime Remastered verschijnt dit najaar op Switch'

Journalist Jeff Grubb lijkt er vrij zeker van te zijn

Geschreven door Michel Musters op
Een vooralsnog niet aangekondigde remaster of remake van Metroid Prime zou tegen aankomende feestdagen op Nintendo Switch verschijnen.

Dat claimt Jeff Grubb van Giant Bomb. Volgens Grubb is Metroid Prime Remastered de grote Switch-titel deze feestdagen, mogelijk in november. Dan bestaat de oorspronkelijke game namelijk twintig jaar. De bron van Grubb zou zo goed als zeker zijn van een release eind dit jaar.

Spelers zouden volgens Grubb mogelijk kunnen kiezen tussen standaard besturing met analoge sticks en bewegingsgevoelige gyro-besturing. Volgens hem moeten uiteindelijk ook remasters van Metroid Prime 2 en 3 uitkomen, al verwacht hij dat de eerste Metroid Prime meer op de schop gaat - al treedt hij niet in detail op wat voor manier. Die game zou dan ook meer een remake dan een remaster kunnen worden, maar Grubb noemt het zelf in ieder geval een remaster.

Al enkele jaren doen er geruchten over heruitgaven, remasters en remakes van Metroid Prime en de twee vervolgen de ronde. Nintendo heeft echter nooit bevestigd dat de games daadwerkelijk naar de Switch komen. Wel werd een paar maanden na de release van de Switch in 2017 het vierde deel aangekondigd middels een logo. De ontwikkeling van dat spel werd later echter geschrapt en opnieuw opgestart. Sindsdien is het stil rondom het vierde deel. Nintendo bracht vorig jaar overigens wel de tweedimensionale Metroid-game Metroid Dread op Switch uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

High on Life verschijnt op 25 oktober Ubisoft is dit jaar aanwezig op Gamescom
18

Reacties op: 'Metroid Prime Remastered verschijnt dit najaar op Switch'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • RoyVG

    • 28 juni 2022 08:46
    Hoe langer we in de geruchten blijven geloven, hoe meer kans het is dat het waar wordt :P. Ik hoop wel op een remaster van de gehele trilogy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MikkelE30

    • 28 juni 2022 10:23
    @RoyVG Precies. Ik hoop er ook op, maar dit bericht heeft wel een hoog "really, this rumour again?!?" gehalte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 28 juni 2022 08:58
    Dat zou echt top zijn. Deel 1 is echt voor mijn top 5 allertijden. Dus ik hoop dat klopt want andere zeggen en dat dit wel een remake versie wordt. Dan kunnen we misschien ook zien hoe Prime 4 eruit komt te zien.Maar er is toch waarschijnlijk nog meer dan de aangekondigde games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 juni 2022 09:13
    @Snoop213 Ik gok toch op een remaster ipv een remake, het origineel was al geen lelijke game, het was vooral vrij wazig vanwege de gamecube/wii die geen HD hadden. Als ze de resolutie omhoog gooien en betere textures erop plakken dan gaat die game er al vrij snel een stuk mooier uit zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 28 juni 2022 09:17
    @Messtranor Ik hoop op een remake zodat ze ook alle dingen die oud aanvoelen kunnen brengen naar het heden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 juni 2022 09:20
    @Snoop213 Ik hoop ook op een remake, maar ik gok op een remaster. Is qua kosten een meer logische keuze voor nintendo. Kost ze namelijk veel minder, en alle nintendo fans/schapen (ik ook) kopen t toch wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 28 juni 2022 09:21
    @Messtranor Maar ik hoor ook van insiders dat het vanaf de grond op is opgebouwd door Retro studios.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 28 juni 2022 09:31
    @Snoop213

    Ga nou maar niet uit van die -insiders-, want ze zijn deze maand allemaal om de tuin geleid m.b.t. de Directs. Ze gokken meer dan dat ze echt weten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 28 juni 2022 09:47
    @PietS. Sommige zijn wel betrouwbare bronnen. Ik geloof ook niet iedereen. Maar wel de Jason Schreier, Ton Henderson. Maar niet figuren als Nate the hate. En twijfels heb ik bij mensen als Zippo. Maar ik vertrouw alleen de grotere journalisten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 28 juni 2022 10:15
    @Snoop213

    De allerergste is SamusHunter2. Zij haalt haar -info- van Reddit en andere onbetrouwbare bronnen en post het daarna zo vaag als mogelijk op Twitter, zodat ze dan alsnog terug kan krabbelen als ze het fout zit (wat zowat altijd het geval is). Zij is echt de meest neppe -leaker- ooit. Ik heb haar meerdere keren exposed en ze heeft me dus ook geblokkeerd. Wel grappig op zich! XD

    Ze is nu ook akelig stil, nu letterlijk alle Direct info die ze -geleaked- heeft fout blijkt te zijn. Het is ook wel een beetje triest dat mensen zulke personen blijven geloven.

    Voor de rest neem ik de meeste -roddels- met een korreltje zout.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 28 juni 2022 10:20
    @PietS. ja haha. Ik hoop wel dat Zippo gelijk heeft betreft dat die DK game af is maar ook hem vind ik verre van betrouwbaar. Haha we zien het wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 28 juni 2022 09:11
    Metroid Prime is een van de beste games die ik ooit gespeeld heb, maar ik hoop wel dat het dan echt een fatsoenlijke remake wordt en niet een port zoals de Mario-games.

    Deze game heb ik voor het laatst gespeeld toen de trilogie op de Wii uitkwam, dus ik wil m best nog eens spelen. Echter heb ik dan wel drie exemplaren van dezelfde game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 28 juni 2022 09:22
    @Luigi1985 Same, maar voordeel is wel dat Nintendo games prima hun waarde behouden. Dus je kan ze later altijd weer verkopen als je er teveel hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 28 juni 2022 10:00
    @Luigi1985 ik ben er bang voor..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 28 juni 2022 09:39
    Nice!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 28 juni 2022 12:02
    Dit gaat sws een remaster zijn als het waar is en geen remake.

    Vergeet de Mario All star collectie niet dat was ook gewoon een kwestie van overzetten op de switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gaurav

    • 28 juni 2022 19:05
    Als iemand die de Metroid Prime Trilogy met gyro besturing via PrimeHack speelt op zijn Steam Deck, vind ik ze maar laat, maar ik ben wel heel erg benieuwd hoe het zich op de Switch verhoudt tegenover de Wii versie emuleren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    djensen

    • 28 juni 2022 19:46
    Yes please, zou top zijn! Day-one purchase for me.