De website Polygon doet de geannuleerde first-person shooter uit de doeken via informatie, screenshots en gameplayvideo's. De game werd ontwikkeld door Armature Studio, bestaande uit voormalige werknemers van Metroid Prime-ontwikkelaar Retro Studios.

De nieuwe Mega Man had opnieuw moeten worden ontworpen bij de concept artist die Iron Man's bepansering in de filmreeks heeft ontworpen. De game zou verder bouwen aan de mythologie die werd gemaakt in Mega Man X. Daardoor moest het verhaal en de setting van de game vrij duister worden. Uiteindelijk had Maverick Hunter zelfs een trilogie moeten worden, waarbij spelers in de laatste game in de huid kropen van vijand Zero om een door macht verdorven Mega Man te doden.

De game had bekende wapens en aanvallen uit Mega Man X, zoals het X-Buster armkanon, de 'dash' om snel mee vooruit te bewegen en de mogelijkheid om krachten van gedode vijanden te pakken. Ook platformelementen, zoals de muursprong, zouden terugkeren in de game. Daarnaast zou het mogelijk zijn om in de game wapens aan elkaar te plakken, om zo verschillende combinaties te maken.

Marverick Hunter werd echter geannuleerd voordat de game officieel aangekondigd werd. Het is niet bekend waarom precies, maar volgens bronnen had het te maken met het vertrek van Mega Man-bedenker Keiji Inafune bij Capcom.