Metal Gear Solid-verfilming niet gebaseerd op een enkele game | Gamer.nl

Metal Gear Solid-verfilming niet gebaseerd op een enkele game | Gamer.nl

De regisseur van de Metal Gear Solid-verfiming, Jordan Vogt-Roberts, oppert in een href="http://www.ign.com/articles/2018/07/21/metal-gear-solid-movie-director-shares-first-script-details-comic-con-2018">interview </a>dat het niet gebaseerd is op een bepaalde game uit de serie.

Vogt-Roberts werd geïnterviewd tijdens de Comic-Con in San Diego en zegt: We adapteren niet iets wat vastgesteld kan worden als 'deze game', maar we ook niet het tegenovergestelde, zoals het geval was bij Dark Tower die totaal geen rekening hield met waarom fans er van hielden.”

Vogt-Roberts meldt dat hij erg trots is en vol spanning zit en dat de film overeen moet komen met de visie van Kojima. Voornamelijk hoe er met verschillende periodes wordt omgegaan, is volgens Vogt-Roberts nog nooit gedaan. De regi eur zegt daarnaast dat de film geen structuur met drie aktes heeft, omdat hij denkt dat mensen hier te bekend mee zijn.

Over zijn samenwerking met Hideo Kojima zegt de regi eur dat hij hem heeft verteld dat hij zoveel mogelijk opties moet verkennen. Volgens Vogt-Roberts zei Kojima tegen hem: “Doe wat ik zou doen, verraad je publiek.”

“Mijn doel is om echt te vertolken wat fans willen en verwachten om de omslachtige, geweldige en de lange tijdlijn te verfilmen op een logische manier," aldus Vogt-Roberts over de amibitieuze verfilming.

Over de casting heeft de regi eur nog niet veel te melden, aangezien het script net is ingeleverd. Eerst moet de studio het script goed keuren, voordat er naar acteurs wordt gekeken. Het script is geschreven door Derek Connolly, bekend van onder andere de films Jura ic World, Kong: Skull Island en Jura ic World: Fallen Kingdom,

Eerder zei Vogt-Roberts ook dat hij graag een Metroid-film wil maken en zelfs al een pitch klaar heeft.

Metal Gear Solid
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou