Nieuws
Quest

Meta stopt met ondersteuning van eerste Quest-headset

Uitgekomen apps blijven wel speelbaar op de headset

Geschreven door Michel Musters op
Meta gaat de ondersteuning van de eerste Quest-virtualrealityhelm stopzetten.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd via een e-mail aan eigenaren (via Upload VR). Eigenaren kunnen de vr-helm blijven gebruiken, maar er zullen geen nieuwe functies meer aan worden toegevoegd. 

Daarbij kunnen gebruikers geen party meer opzetten. Ook is het vanaf 5 maart niet meer mogelijk om Horizon Home, het meta-universum van het bedrijf, te gebruiken met de headset.

Dit jaar worden er nog wel bugfixes doorgevoerd, maar ook daar stopt Meta vanaf 2024 mee. Mensen kunnen zoals gezegd de vr-helm nog wel gebruiken om apps te spelen. De Quest verscheen in 2019 en bracht afgelopen jaar de Quest Pro uit als opvolger van de Quest 2.

Dit artikel delen:

Lees meer

Midnight Suns- en Xcom-producent vertrekt bij Firaxis Nyxi komt met Switch-controller gebaseerd op GameCube Wavebird
12

Reacties op: Meta stopt met ondersteuning van eerste Quest-headset

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 11 januari 2023 11:50
    Heb een Rift S maar ook ik heb die mail gekregen, en moet ook een Meta account maken want anders kan je em helemaal niet meer gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 januari 2023 13:14
    @-JK- IK dacht dat dat account niet meer noodzakelijk was?

    Ik heb echt op het punt te staan een Quest 2 aan te schaffen, maar de verplichting een account aan te maken en de beperkte ondersteuning hebben mij daar vanaf laten zien.
    Jammer.

    Weet iemand misschien nog een goed alternatief in dezelfde prijsklasse?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 11 januari 2023 13:19
    @fonsrutte Eerst was Facebook verplicht, nu niet meer en kun je een los Meta account openen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 januari 2023 13:24
    @Aerofox81 Meta = facebook, dus hoe is dat een verbetering.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 11 januari 2023 14:24
    @fonsrutte nouja die Facebook koppeling was voor veel mensen een struikelblok. Het Meta account kun je eventueel met een tweede gmail of outlook mail aanmaken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 11 januari 2023 14:29
    @fonsrutte tha, om een iPhone fatsoenlijk te kunnen gebruiken moet je ook een account bij Apple aanmaken, zelfde is ook met alle moderne consoles. Om Steam te kunnen gebruiken moet je ook bij valve een account aanmaken.
    Dat je een account moet aanmaken is logisch, hoe wil je anders zaken uit de store kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 januari 2023 15:46
    @SuperDre Het ding is dat ik bewust Facebook, en alle andere datagraaiers vermijd. Nu zal Apple ook wel data graaien, maar het is niet hun core business.
    Maar goed dat is mijn persoonlijke issue die ik met Facebook e.d. heb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 11 januari 2023 15:04
    @fonsrutte
    Jazeker. De Pico 4. Als ik geen Quest 1 had zou ik die kopen. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 januari 2023 16:41
    @Sabor Die is dan weer van ByteDance oftewel het bedrijf achter TikTok oftewel de Chinese overheid.
    Ben een zuerpiet wat dat betreft ik weet het

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Plofkonijn

    • 11 januari 2023 15:38
    Quest pro is niet de opvolger van de quest 2, quest pro richt zich meer op bedrijven. De quest 3 word eind dit jaar begin volgend jaar verwacht.

    Geweldige ervaring de quest overgens. Denk aan resident evil 4, Ge wel dig! En dan de mini golf, en de verbinding met de pc. Prima speeltje!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GloriousGodGamer

    • 11 januari 2023 20:01
    Hopelijk blijft Oculus Link en/of Virtual Desktop VR voorlopig werken. Ik heb nog steeds veel plezier met Steam VR draadloos op mijn Quest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 11 januari 2023 20:12
    @GloriousGodGamer
    Neem aan voor altijd. Voor mij geldt hetzelfde.