Dat Postal 2 ver gaat is geen nieuws, maar volgens de laatste Q&A gaat men verder dan ver. De AI wordt zo realistisch dat mensen echt reageren op de hoofdpersoon in Postal 2. Loop je met een getrokken wapen rond, dan zullen de meeste mensen uit je buurt blijven. Verder reageren de mensen ook op situaties in het spel en kunnen ze bijvoorbeeld gaan kotsen. Dit zal schitterend worden weergegeven en de kotsanimatie mag er dan ook zijn. Door een aantal bugjes kon het wel eens voorkomen dat iemand aan het kotsen was en daarna in een zithouding ging, met zijn hoofd omhoog, maar door bleef gaan met kotsen. Zie daar, de eerste mensenlijke kotsfontein in een spel I can think of two quick, bug-related things - both of which are fixed now. One is, in basic Unreal, if a character jumps on another character he will inflict damage. I've since removed this for every character except the player, so he can still have fun by jumping on people and making them scream. Before, all characters could do this- even the cats. Steve Wik, our lead game designer and level builder, had a situation where he had a raised wall that a cat had run along and then jumped off. Well, the cat apparently jumped on to someone else just as Steve (in the game) came around a corner and watched as the cat ran a bit then begun to lick its paws. The person the cat jumped on (and hurt) was just a normal bystander, and they are easily scared when hurt. Needless to say, having a person begging for their lives on their hands and knees to cat that's ignoring them was enough to get us all laughing. Verder komen andere zaken aan bod zoals hoe de AI werkt, wat het verschil is tussen de AI van Postal 2 en andere games en nog veel en veel meer. Al met al voor de fans zeker de moeite waard om te lezen.