Dat de meeste gamers staand plassen zal niemand verbazen (hoewel die mogelijkheid ook tegenwoordig aanwezig is voor de dames onder ons ). De games-industrie heeft dan ook een complete doelgroep voor het grijpen liggen, maar wat blijkt, er wordt weinig tot niets gegrepen. De huidige spelletjes sluiten niet aan op de wensen van het vrouwelijk geslacht. Daardoor bezit deze groep minder spelcomputers en wordt er minder gespeeld. Vrouwen hebben meer de behoefte om zich te identificeren met de hoofdpersoon van een spel dan mannen. Het is dan ook te hopen dat Tomb Raider zal aanslaan onder het vrouwelijk publiek Ook een stukje inzicht komt om de hoek kijken. Meisjes blijken minder bekend met de diverse speltypen en -mogelijkheden. Een belangrijke oorzaak hiervan is dat de communicatie tot op heden volledig gericht is op jongens.

Volgens onderzoeksbureau Keesie moet de industrie, naast het verbreden van het assortiment, ook de communicatie en distributie aan de behoeften van meisjes aanpassen. Alleen zo zou voorkomen kunnen worden dat meisjes een te grote achterstand oplopen. Meisjes vinden het ook belangrijker om samen te spelen en daar kan ik ze geen ongelijk in geven, want hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Dat het tijd is voor emancipatie in de gameswereld is duidelijk. Een opdracht die vooral bij de ontwikkelaars ligt.