Meer vechten en minder economie in Anno War | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Sunflowers heeft een nieuw deel in de Anno-reeks aangekondigd onder de werktitel Anno War. Het spel zou zich, in tegenstelling tot de voorgangers Anno 1602 en Anno 1503, meer op het oorlogsaspect en minder op het economische aspect moeten gaan richten. De reden hiervoor is dat men het spel een internationaal succes wil maken, de voorgaande Anno titels verkochten in Duitsland zelf zowaar meer exemplaren dan in de rest van de wereld.

Met deze nieuwe aanpak heeft men meteen maar gekozen voor een nieuwe ontwikkelaar. De ontwikkelaar van de eerste twee delen, Max Design, werd aan de kant geschoven voor Related Designs, de ontwikkelaar van No Man's Land en Castle Strike. Het spel zou in de loop van 2005 moeten verschijnen. De vraag is natuurlijk of men met deze verandering niet teveel op al die andere RTS games gaat lijken en daardoor wellicht nog minder zal verkopen. De Anno reeks was juist populair vanwege de diepgang en de mix van economie met vechten. Zonder deze eigenschappen wordt de concurrentie ineens een stuk sterker en talrijker.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou