Nieuws

Meer sites bevestigen geruchten over remasters Grand Theft Auto 3-trilogie

Zou het dan toch?

Geschreven door Michel Musters op
Na de gisteren verschenen reportage van Kotaku claimen nu meer websites te hebben vernomen dat er remasters van Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Andreas in de maak zijn.

Gisteren publiceerde Kotaku een reportage waarin het meldt dat de remasters in de maak zijn en ergens eind oktober of begin november moeten uitkomen. Ze zouden op Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox-consoles, pc, Google Stadia en mobiele telefoons verschijnen, al zouden de pc- en mobiele versies ook doorgeschoven kunnen worden naar volgend jaar.

Sinds het verschijnen van de reportage, zijn er andere gamesites die claimen soortgelijke berichten van hun bronnen te hebben vernomen. Zo melden VideoGamesChronicles en Gematsu hetzelfde. Opvallend genoeg noemt Gematsu het remakes - er lijkt onduidelijkheid te zijn over of het om remasters of remakes gaat.

Volgens Kotaku en de andere sites zouden de nieuwe versies in Unreal Engine worden gemaakt en zouden ze een "combinatie van nieuwe en oude graphics" bevatten. Eén van de bronnen claimt een remaster in actie te hebben gezien en meldt dat het hem doet denken aan een GTA-game met mods. De remasters zouden door Rockstar Dundee worden ontwikkeld.

Rockstar zelf heeft nog niets bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Intel reserveert laatste 3nm-productie bij TSMC Spec Ops: The Line-maker en Nine Inch Nails-gitarist werken aan game
13

Reacties op: Meer sites bevestigen geruchten over remasters Grand Theft Auto 3-trilogie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    JustSafety

    • 13 augustus 2021 12:13
    Super tof, mijn favoriete games waarvan ik ooit hoopte dat er een remaster van zou komen…. Echter denk ik dat het merendeel van ons wacht op een nieuw deel i.p.v. het blijven uitmelken van…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 13 augustus 2021 14:35
    @JustSafety We zijn inmiddels toe aan deel… 13? 14? Ergens in die richting. GTA 5 was immers niet de 5e GTA game.

    Dat heb ik ook wel eens uitmelken horen noemen, maar in het geval van GTA is het blijkbaar niet zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MikkelE30

    • 13 augustus 2021 15:52
    @gimbal2 Het verschil is dat ieder deel wel degelijk compleet anders is. Compleet nieuwe wereld, nieuw verhaal/characters, niet gameplay/gameplay-elementen.

    Uitmelken bedoeld men voornamelijk wanneer dezelfde game met een paar nieuwe maps/skins/wapens opnieuw uitgebracht wordt, zoals Call of Duty.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 13 augustus 2021 17:04
    @MikkelE30 Precies - omdat hetzelfde net anders gemaakt wordt is het geen uitmelken. Ja een nieuw verhaal, nieuwe karakters en soms een nieuwe setting (want het komt toch vaak neer op een variant van liberty city, vice city of los santos) neemt nog niet weg dat GTA net als een Call of Duty behoorlijk een standaard formule volgt. Een erg goede formule.

    Nu hebben we het over GTA 3, Vice en SA die opgepoetst gaan worden. En daarmee boren ze mij als doelgroep aan want ik vind het alledrie fantastische games die ik met liefde jaarlijks zou spelen… maar qua gameplay en uiterlijk begint het toch wel een beetje te ruw aan te voelen. Beide GTA 3 en Vice City bijvoorbeeld irriteren me mateloos omdat de politie je met het grootste gemak uit je auto trekt wat een directe einde missie is, in San Andreas en verder hadden ze dat gefixed doordat de politie een paar keer aan je deur moet trekken zodat je meer kans hebt om weg te komen.

    De remasters blazen de games, hopelijk, compleet nieuw leven in voor mij en dat kan ik alleen maar bejubelen. Kleine tweaks zijn enkel nodig om er compleet vernieuwde ervaringen van te maken.

    En dan mag er van mij ook wel een GTA 4 achteraan komen zodat die game makkelijker te spelen is op moderne systemen en de autos een stuk minder log sturen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 13 augustus 2021 12:21
    Eerst maar eens bewegend beeld van ingame gameplay. Wellicht dat ik nog geinteresseerd raak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 13 augustus 2021 12:30
    Eerst zien, dan geloven. Het is misschien wel een hele interessante showcase voor algoritmes die maps interpreteren en herbouwen in een nieuwe engine. Je kan mij niet vertellen dat al die games helemaal handmatig worden herbouwd in een nieuwe engine namelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 13 augustus 2021 13:15
    Kom gewoon met gta 7…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • StefanKock

    • 13 augustus 2021 13:35
    @dennis070 Laten we eerst 6 nog maar even doen ….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 21 augustus 2021 21:28
    @StefanKock haha dat dus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 13 augustus 2021 14:02
    Dit is gewoon prima en word bijna overal positief ontvangen en terecht natuurlijk ook omdat we moeten wachten tot 2024 met GTA 6 als de geruchten kloppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 augustus 2021 18:14
    Meh. Remake or bust. Maar rockstar is wat mij betreft lui heel erg lui, gtao is ronduit saai vooral die tuner update ( en die vliegende auto's en motors hebben de fun een lange tijd terug al verpest) RDO is fun ( ik bedoel ik heb er al meer dan 500 uur in zitten) maar die laatste grote update daar spat de luiheid van af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 13 augustus 2021 22:08
    @coola Ubisoft daarentegen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 13 augustus 2021 19:51
    Zoveel moeite moet het toch niet zijn om die, voor vandaag de dag gezien, relatief kleine games te remaken? Bedoel, het zijn PS2-games. Laatst nog Vice City op de PS2 zien draaien bij een gappie van me en het ziet er echt niet meer uit.