Nieuws

Cyberpunk 2077: meer screenshots en details bekend

Ambitieuze open wereld

Geschreven door Arran Winmai op
CD Projekt Red laat meer weten over Cyberpunk 2077. Zo zijn er meer details vrijgegeven, maar ook screenshots.

Hoewel de protagonist een vaste naam heeft, 'V', mogen spelers zijn of haar uiterlijk naar believen aanpassen. Ook belooft CD Projekt Red dat Cyberpunk 2077 hoofdzakelijk een rpg is met shooter-elementen en geen shooter met wat verdwaalde rpg-elementen.

De ontwikkelaar laat weten: "De game biedt tientallen uren aan gameplay met het hoofdverhaal in een uitgebreide stad. In deze open wereld, inclusief dynamisch weersysteem, kunnen mensen de spelwereld verkennen."

De game speelt zich af in een toekomst waarin Noord-Amerika in duigen ligt. Het bedrijf Megacorps heeft controle over elk aspect van ieder zijn leven. Hoewel extreme armoede heerst, wil toch iedereen in het gebied wonen. Dit vanwege een 'onmogelijke belofte' die mensen banen, geld en een toekomst zou bieden. Deze belofte doet sterk denken aan de 'American Dream'.

Men speelt een 'cyberpunk', iemand die lak heeft aan de regels en er alles aan doet om zijn individualiteit te behouden.

Cyberpunk 2077

Tijdens het spelen is het mogelijk het lichaam van V te modden met technologie. Er zijn drie classes: Netrunner, Techie en Solo. Deze classes zijn ook te combineren. 'Interactieve dialogen' moeten spelers meer vrijheid bieden in conversaties dan voorheen. Tenslotte is er geen duidelijkheid over wat goed en kwaad is: dit is aan de speler om uit te zoeken.

Ook uit CD Projekt Red zich over Night City: de stad waar de game zich afspeelt. Night City is verdeeld in zes districten die allemaal naar hartenlust verkend kunnen worden: "Er zijn altijd nieuwe plekken om naartoe te gaan en meer dingen om te doen." Daarbij is het mogelijk te investeren in allerlei verschillende gebouwen in de stad. Ook bestaat er een uitgebreide wereld op het web vol verborgen systemen, firewalls en andere veiligheidsprogramma's. Spelers kunnen zowel in echte als de virtuele wereld handelen.

Cyberpunk 2077

Volgens de ontwikkelaar zit de game vol met actie, maar wordt deze toch gedreven door het verhaal. Beslissingen van spelers hebben invloed op latere gebeurtenissen in Night City. Bovendien biedt meerdere side quests en 'street stories'. Spelers creëren hiermee zo hun eigen spelervaring.

Cyberpunk 2077 komt uit op pc, PlayStation 4 en Xbox One. Er is nog releasedatum bekend.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Bron: DualShockers

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo toont Pokémon: Let's Go-gameplay The Division 2 (hands-on)
20

Reacties op: Cyberpunk 2077: meer screenshots en details bekend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 13 juni 2018 11:39
    Ik las gister een nieuwsbericht (volgens mij op Kotaku) waarin werd vermeldt dat het een FPS was. Toen moest ik bijna huilen. Gelukkig kwam vrij snel daarna een persbericht van CDPR dat het een first-person RPG betrof en toen werd ik weer blij. Moet wel zeggen dat ik even moest wennen aan het idee van een FPRPG maar toen op IGN las hoe een gedemonstreerde speelsessie eruit zag werd ik toch wel weer bijzonder hyped. Ik hoop wel dat wij, gewone stervelingen, ook nog een gameplay filmpje te zien krijgen, in plaats van het alleen te moeten lezen in artikelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 13 juni 2018 12:46
    @Sander999
    First person rpg is toch niet nieuw. Elder scroll reeks anyone?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 13 juni 2018 13:02
    @marco300 of VTM: Bloodlines, had ook een third person maar dat was alleen bij melee combat handig en verder eerder irritant. FPRPG went snel genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 13 juni 2018 13:12
    @marco300
    Nee, dat zeg ik toch ook niet? Ik had alleen een 3rd person RPG verwacht ala The Witcher.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 13 juni 2018 22:19
    @marco300 bioshock and borderlands are

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 13 juni 2018 15:22
    @Sander999 Ik word juist wel blij van het idee dat het first person is, wat mij betreft het meest meeslepende perspectief, of het nou om een shooter gaat of een RPG In een FPS ben je zelf de hoofdpersoon en in een TPS speel je een personage. Althans zo zie ik dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 13 juni 2018 15:29
    @chemicalscum
    Ik nu ook. Moest er alleen even aan wennen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 13 juni 2018 18:14
    @chemicalscum Jup, mee eens, first-person perspectief is altijd het meest immersive. Ik vind het prima dat CP2077 grotendeels hier van gebruik maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 13 juni 2018 11:59
    Is het bekend of je kan switchen na third person? Echt hyped voor deze game Elysium, Ready Player One en Blade Runner in 1 game verwerkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 13 juni 2018 12:40
    @Xbox One GTA V dat is bekend! Dat kan niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 13 juni 2018 13:00
    @ErikNus
    Duidelijk helaas…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 14 juni 2018 15:25
    @ErikNus

    Dat is wel jammer third person geeft toch een ander aspect in zo een grote open wereld. Hopelijk zijn er meer mensen die het met mij eens zijn en word het toegevoegd nog tijd zat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 13 juni 2018 12:42
    @Xbox One GTA V
    Ik hoop wel dat je kan switchen naar 3rd person anders haak ik af. Daarom kwam ik ook niet verder met Kingdom Come.
    Met shooters snap ik 1st person wel maar in een RPG is het waardeloos imo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 13 juni 2018 13:16
    @Hooper
    Dat kan dus niet ;)
    Elder Scrolls vind je ook niet leuk dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 13 juni 2018 13:36
    @Sander999 Skyrim heeft naar mijn weten gewoon een third person view als je dat zou willen. Zelf niet gebruikt, maar het geeft wel de optie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 13 juni 2018 15:00
    @Sander999
    Elder Scrolls is zeker leuk, in 3rd person.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 13 juni 2018 15:30
    @Hooper
    Haha, duidelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 13 juni 2018 22:21
    @Hooper ziet er toch niet uit, die houte bewegingen 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SevenEight

    • 13 juni 2018 12:32
    Filmpjes op de Amerikaanse IGN site. Zag er mooi uit. Nu nog meer gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 13 juni 2018 17:04
    Het wordt nog druk met zoveel toffe games. Waar haal ik de tijd vandaan om alles te spelen.