Meer GPU-kracht beschikbaar voor Xbox One-ontwikkelaars | Gamer.nl

Meer GPU-kracht beschikbaar voor Xbox One-ontwikkelaars | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Onlangs werd bekend dat Microsoft zijn Xbox One zonder Kinect gaat verkopen, voor een lagere prijs van 399 euro. De bundel zonder Kinect is vanaf 9 juni beschikbaar in de landen waar de Xbox One al is gelanceerd. Het verdwijnen van Kinect als vereist acce oire heeft tot gevolg dat ontwikkelaars de rekenkracht die hiervoor werd gereserveerd voortaan zelf aan kunnen wenden.

In hoeverre dit gaat zorgen voor een hogere framerate en resolutie bij Xbox One-games, kon Microsoft niet zeggen. "Het is aan ontwikkelaars om te bepalen hoe zij die extra GPU-prestatie willen benaderen", aldus een woordvoerder tegenover Eurogamer. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou