Nieuws

Meer details over release Elden Ring bekend

Geschreven door Marvin Toepoel op
In aanloop naar 25 februari deelt uitgever Bandai Namco enkele details over de release van Elden Ring.

Zowel de console- als de pc-versie van Elden Ring zal in Nederland vanaf 00.00 uur op 25 februari te spelen zijn, zo bevestigt Bandai Namco. Om gelijk te kunnen starten zal je de game voortijdig moeten downloaden en daar kun je aanstaande woensdag, exact twee dagen voor de release, mee beginnen.

Xbox One- en Series X/S-gebruikers kunnen de game nu alvast downloaden. De downloadgrootte bedraagt op die platformen 49,04 GB, maar het kan zijn dat er tussen nu en 25 februari nog een zogenaamde Day One-patch bijkomt. Ook kan het dat die patch pas om 00.00 uur op 25 februari beschikbaar komt, waardoor je alsnog eerst zal moeten downloaden voor je kunt spelen.

De downloadgroottes op PS4/PS5 en pc zijn nog niet bekend, maar zullen naar verwachting ongeveer even groot zijn. Volgens de officiële pc-benodigdheden moet je in ieder geval 60 GB aan vrije ruimte hebben.

Elden Ring verschijnt op 25 februari voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Bron: Bandai Namco

Dit artikel delen:

Lees meer

Dinsdag komt een grote Assassin’s Creed Valhalla-patch uit Eerste Intel Arc-vlaggenschip gespot met 2,4 GHz kloksnelheid
13

Reacties op: Meer details over release Elden Ring bekend

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Tofiasco

    • 21 februari 2022 19:16
    Zit zo te twijfelen om deze game te pre orderen. Is nu twee keer super mis gegaan bij mij met cyberpunk en Battlefield.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 21 februari 2022 20:08
    @Tofiasco gewoon wachten 1 a 2 dagen dan even lezen wat de reviews doen en hoe die loopt
    dan pas aankopen doen ..
    ik heb er ook wel van geleerd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 21 februari 2022 20:08
    @Tofiasco Daar noem je ook wel twee titels hoor. Bij mij staat ie klaar om gedownload te worden van PSN. Kan niet wachten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 21 februari 2022 20:39
    @Tofiasco Je krijgt helemaal niks voor het pre-orderen dus je kan hem gewoon later kopen en de eerste review afwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrGizMo

    • 22 februari 2022 11:11
    @Battlestar28

    Niet helemaal waar he. Adventure guide en gesture (gesture is ook ingame te vinden maar toch)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Matsie

    • 21 februari 2022 22:14
    Tsjah, de laatste zes from software games staan allemaal in mijn top 10 allertijden. Ik heb hem digitaal gepreordered en ga hem donderdagnacht direct spelen.
    Ik vertrouw volledig in de studio en ze verdienen hoe dan ook mijn geld op basis van de uren die zij me al vermaakt hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    incarnatus

    • 21 februari 2022 22:58
    @Matsie Correctie, vrijdag ochtend bedoel je. De donderdag houd op om 24:00.

    Ik heb hem gepreordered bij Bol. Betaal je 5€ minder dan bij steam en je krijgt er leuke extras bij.

    Nadeel is dat ik iets langer moet wachten..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 22 februari 2022 01:09
    @incarnatus Vrijdagnacht, als we dan pietje precies gaan spelen, de ochtend begint immers pas om 06:00.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • xRAGEBANE

    • 22 februari 2022 06:22
    @incarnatus Vroeger stuurde ze nog wel eens de game 1 a 2 dagen eerder !!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 22 februari 2022 15:31
    @xRAGEBANE Goeie ouwe tijd ;) Had een jaar of tien-vijftien geleden een adresje voor CD's, de eigenaar van die zaak hield het ook niet zo nauw met releasedata. Dus kreeg ik mn bestellingen altijd direct mee uit de doos waarin ze werden geleverd. Heb nog wel eens hele grote releases een week eerder kunnen halen bij hem en liep bijna altijd weg met overtollig promotiemateriaal. Prachtgozer, inmiddels met pensioen helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 22 februari 2022 09:45
    @Matsie Dit dus.
    Games worden niet gerushed en zijn pas af zodra ze daadwerkelijk af zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 22 februari 2022 09:47
    @Matsie Op Xbox zou je er voor kunnen kiezen op de locatie tijdelijk op Nieuw Zeeland te zetten om eerder te kunnen beginnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Matsie

    • 23 februari 2022 07:08
    @xeros Briljant, thanks voor de tip!