Nieuws
Resident Evil 2

Meer dan een miljoen mensen spelen de Resident Evil 2 Remake-demo

Pc-gamers vinden manier om demo langer dan halfuur te spelen

Geschreven door Michel Musters op
De Resident Evil 2 Remake-demo is door meer dan een miljoen mensen gespeeld.

De demo laat spelers maar één keer proberen de demo uit te spelen; gaan mensen dood of zijn er 30 minuten voorbij, dan houdt de demo voorgoed op. Zo'n 28 procent van alle spelers is het gelukt om de demo uit te spelen, zo meldt uitgever Capcom.

Overigens hebben pc-gamers een manier gevonden om de timer te beïnvloeden, zodat men door kan spelen nadat er 30 minuten voorbij zijn. Om dit voor elkaar te krijgen, moet men een file genaamd 'data00-1.bin' wissen in de Steam-folder en tevens cloud saving uitzetten.

Resident Evil 2 Remake verschijnt op 25 januari voor pc, Xbox One en PlayStation 4. De demo is nu gratis beschikbaar voor alle bovengenoemde platformen.

Resident Evil 2

Dit artikel delen:

Lees meer

Teruggavebeleid Epic Games Store nu vergelijkbaar met Steam Gearbox-CEO aangeklaagd door voormalige advocaat
17

Reacties op: Meer dan een miljoen mensen spelen de Resident Evil 2 Remake-demo

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • StormFox

    • 14 januari 2019 09:18
    Je kan ook meerdere keren de demo spelen door te starten met een ander ps4 account.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 14 januari 2019 09:47
    @StormFox Je hebt dan wel een apart PSN account nodig toch?

    Tevens meen ik dat als je dood gaat in de demo, of de demo uitspeelt, je wel verder kunt? Zo lang de tijd maar niet op is kun je opnieuw beginnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 14 januari 2019 10:10
    @**Guitar_Hero** Er is inderdaad een aparte PSN account nodig, maar ik weet niet of een local dummy account ook werkt.

    Ik heb tot nu toe maar 1 run gedaan en kan vertellen dat de demo onzettend fijn speelt, maar dat die 30minuten heel snel voorbij gaan.
    Nu ik weet waar de vijanden zitten kan ik bij mijn volgende run hopelijk
    hem afronden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 14 januari 2019 11:35
    @StormFox Ik vind hem ook ontzettend fijn spelen, en het geluid en gedrag van de zombies vind ik met name erg goed!

    Een 2e run ga ik niet doen, mede omdat ik nu genoeg gezien heb om zeker te zijn dat ik het spel bij release in huis wil halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 14 januari 2019 13:17
    @StormFox he? Je kunt de demo gewoon zo vaak spelen als je wilt hoor, dat staat ook in beeld wanneer je de demo opstart geloof ik, of in de beschrijving op psnstore.

    Erg verwarrende beschrijvingen allemaal vanwege dat "one shot" gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 14 januari 2019 14:31
    @nicster
    Ehh, nee. Je hebt 30 minuten en that’s it. Als je die 30 minuten gespeeld hebt is het klaar, dan kan je niet verder spelen of opnieuw beginnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 14 januari 2019 15:34
    @Sander999 @nicster Wat Sander999 zegt klopt. Er staat op het hoofdscherm een timer. Zodra die op 0 staat kan je de game niet meer spelen. Ook niet overnieuw of iets dergelijks. Je hebt een half uur en dat is t. Wat er in beeld staat is dat je binnen die 30 minuten zo vaak als je wil kunt doodgaan en overnieuw kunt beginnen. Maar als je 30 minuten over zijn is t einde verhaal voor de demo.

    Dus dat one shot is helemaal niet verwarrend, het is juist een perfect onschrijving. Ik haalde het einde van de demo in 25 minuten, en ik heb behoorlijk door gelopen. Je komt er niet meer dan 1 keer doorheen binnen een half uur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 14 januari 2019 16:02
    @darkmanwls Inderdaad, en op de PS4 staat het er zelfs bij dat het een one-off 30 minuten is.

    Er zijn overigens wel speedrunners die binnen 3 minuten er doorheen waren, dus die konden er wel vaker dan 1 keer doorheen binnen het half uur ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 14 januari 2019 18:27
    @darkmanwls whups! inderdaad! Had ik hem toch verkeerd begrepen. Niet tegen de limitatie aangelopen tho.. gespeeld op de ps4 tot de tijd op was, daarna nog eens snel op de pc gespeeld om te kijken welk platform mij meer beviel. Daar de demo binnen een minuut of 13 uitgespeeld :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soushkin

    • 14 januari 2019 09:50
    Hij is goed! Vind het mooi dat die oude elementen erin zitten.. de nostalgie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 14 januari 2019 10:16
    steengoeie demo, zat er meteen weer in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 14 januari 2019 10:39
    Ben vooral blij dat er toch wel behoorlijk veel verandering in zit. Mijn klassieke route werkte om te beginnen voor geen meter omdat de 1e deur al gewoon potdicht zit. Verder lopen bepaalde verhaal elementen ook wel echt anders en zitten er meerdere kamers in die er in t origineel gewoonweg niet waren.
    Het is dus echt wel veel meer dan een 1 op 1 remake die nu alleen maar 3d is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 14 januari 2019 11:36
    @darkmanwls Klopt helemaal, ze hebben echt wel hun best gedaan om er meer mee te doen dan een 1 op 1 remake. Zeer blij mee!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 14 januari 2019 10:43
    Vond de demo erg vet. Het origineel nooit gespeeld maar deze gaat er zeker komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rainking

    • 14 januari 2019 18:23
    Ik speel altijd op m'n gemak en had dan ook maar één medaille gevonden toen het half uur voorbij was. De rest zie ik wel in het volledige spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 15 januari 2019 03:44
    Waarom kan ik die demo niet vinden?
    Iemand die me kan helpen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MARQ242

    • 15 januari 2019 12:48
    De demo smaakte naar meer! Voelde echt als oldschool resident evil, maar dan in een nieuw jasje. Hebben ze erg goed gedaan.