Dat platformhelden nooit te oud zijn om opnieuw te verschijnen bewijst Pitfall Harry. Deze knakker wist begin jaren 80 reeds menig gamerhart te veroveren en wist ook met een aantal remakes in de jaren 90 succes te boeken. Eind dit jaar zal Pitfall Harry hopelijk laten zien dat hij ook in de 21ste eeuw nog met de besten mee kan.

Pitfall Harry speelt zich, net als de voorgaande Pitfall games, af in een dichte, gevaarlijke jungle. Het spel bevat 50 levels en het zou wel een beetje saai worden wanneer deze allemaal zouden bestaan uit bladeren en lianen. Daarom heeft men ook een aantal grotten en ruines aan het spel toegevoegd om het gevarieerd te houden. De combat in het spel gaat op een manier vergelijkbaar met Ape Escape waarbij je met de rechter analoge stick de richting waarin je een item gebruikt kan regelen:Different enemies will require different equipment and tactics to defeat. We were shown a battle against "bush ninjas," a breed of enemy that likes to hide in concealing shrubbery. A frontal attack proved ineffective, so Harry had to whip out his sling and chuck rocks to make a dent. Using the right analog stick to wind up the sling and build energy for a solid wallop is the mechanic behind this one. Harry's tools and tricks will all require a different application of the Direct Control mechanism. If you're having trouble figuring out which tactic works best against what enemy, the "Hero's Handbook" will nudge you along with increasingly specific clues. Lees de hele preview over Pitfall Harry bij GameSpy. Pitfall Harry zal in het derde kwartaal van 2003 zijn opwachting maken op de Xbox, PS2 en GameCube.