Nieuws
Days Gone

Meer dan 80.000 handtekeningen in petitie voor Days Gone-vervolg

De hoop is dat er 150.000 handtekeningen worden opgehaald

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn inmiddels meer dan 80.000 handtekeningen opgehaald voor een petitie waarin gevraagd wordt om een vervolg op Days Gone.

Een paar weken geleden kwam naar buiten dat Sony een vervolg op de PlayStation 4-game Days Gone heeft afgekeurd. Daarom is er een petitie opgericht in de hoop Sony en Bend Studio alsnog te overtuigen om een vervolg te maken.

Op moment van schrijven staat de teller op 81.920 mensen die van zich hebben laten horen via de petitie. De hoop is dat er minstens 150.000 handtekeningen worden opgehaald.

De pc-versie van het origineel lanceert overigens op 18 mei. Vorige week liet John Garvin, de schrijver van het script van Days Gone, nog weten dat de game op lancering te weinig is verkocht om een vervolg te rechtvaardigen. "Als je een game goed vindt, koop het dan voor de volle mep. Ik hoor gamers zo vaak zeggen dat ze een game in de uitverkoop halen, of via PlayStation Plus. Klaag niet dat een game geen vervolg krijgt als het op lancering niet werd ondersteund. Er werden op lancering miljoenen exemplaren van God of War verkocht en van Days Gone niet."

Days Gone

Dit artikel delen:

Lees meer

Capcom Arcade Stadium komt op 25 mei naar pc, PS4 en Xbox One Registratie voor The Witcher: Monster Slayer geopend
8

Reacties op: Meer dan 80.000 handtekeningen in petitie voor Days Gone-vervolg

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kr1z

    • 26 april 2021 09:39
    81.921

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 26 april 2021 11:01
    Op zich niets tegen mensen die aangeven graag een bepaald vervolg te willen op een game. We hebben allemaal onze voorkeuren. Maar zeker na het gedoe over die statement van een van die kerels achter dit spel (dat je de volle mep moet betalen en anders niet moet zeuren over een vervolg) en dan nu dit bericht weer: was dit nu werkelijk zo'n bijzondere game?! Ik vond het best vermakelijk, hoor, daar niet van (al ben ik halverwege afgehaakt vanwege die super irritante gimmick dat je om de haverklap zonder benzine komt te zitten), maar er zijn toch wel games die hoger op de verlanglijsten zouden moeten staan dan Days Gone 2 of niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 26 april 2021 11:09
    @Michael-Raymond-Clayton ik heb hem full price gekocht en helemaal uitgespeeld. Dat statement was een simpele waarheid die vervelend is om te horen. Shit kost geld… Als iedereen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten is er uiteindelijk te weinig geld voor een goede show… Betreft Days Gone; heerlijke game, perfecte sfeer, tof upgrade systeem voor je motor, goed verhaal en de hordes waren uitdagend. Ook nog wel ruimte voor verbetering hoor maar daarom juist is geen vervolg echt een gemiste kans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 26 april 2021 11:25
    @Omnikon oh, ik vind ook dat je als gamer erg moet uitkijken met het louter najagen van koopjes, want als te veel gamers zo denken, zie je dat onherroepelijk terug in het aanbod. En maar zeuren over microtransacties, lootboxes, DLC en noem alle verdienmodellen maar op. Uiteindelijk is het heel simpel: wij als gamers bepalen waar we onze centjes aan uitgeven. En daar krijgen we dan meer van (want daar is dan vraag naar). Als niemand DLC koopt, gaat geen ontwikkelaar daar tijd en geld insteken. En als we allemaal een behoorlijk bedrag neerleggen voor een topspel, dan krijgen we dáár meer van. Natuurlijk knipper ik ook wel even twee keer met mijn ogen als ik doodleuk prijzen van 80 piek voor standard editions in de PS-store tegenkom, maar anderzijds: veel spellen bieden vele tientallen uren vermaak (zo niet meer). Dan zit je dus op ca. 1 à 2 euro per uur aan entertainment. Is dat duur? Maar vooral blijven verwachten dat je voor dik een tientje per maand onbeperkt zult worden voorzien van een ruime keuze in topspellen (GamePass en PS Now)….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 april 2021 17:57
    Tijdens release gekocht en enorm van genoten, echter de opmerking van die pipo over geen vervolg omdat je de game niet tijdens release koopt is kansloos.

    Geen demo, nieuw IP, mensen zijn afwachtend etc etc etc.

    Breng demo uit als je achter je product staat zo niet bek houden en mensen zelf de keuze laten nemen of ze het aan durven volle prijs voor nieuw IP te betalen of niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 26 april 2021 18:40
    @DarkraverX dat ben ik helemaal met je eens. Ik snap sowieso niet waarom er tegenwoordig zo weinig demo's worden gemaakt. Dat was vroeger standaard. En terecht. Maak gewoon een superdikke demo, dan komt het enthousiasme vanzelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 27 april 2021 08:54
    @Michael-Raymond-Clayton Vandaar dat men ook vaak zegt : Vroeger was alles beter. :)

    Ik snap dat zelf ook niet, vroeger wilde men heel graag hun games promoten met demo`s, lijkt wel alsof dat nu alleen gebeurt als ze zelf achter hun product staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 27 april 2021 10:01
    @DarkraverX nou ja, veel was vroeger wel beter inderdaad: geen DLC, geen microtransacties, wel demo's etc. Maar goed, als ik dan met de kennis en ervaring van moderne games naar de spellen van toen kijk, wil ik toch niet terug naar die tijd, hoor, haha. Ik weet nog dat de NeoGeo uitkwam met spellen van tegen de 1.000 gulden per stuk (geen grap). En die spellen vonden we allemaal zo ziek mooi, dat het nauwelijks te bevatten was. Als je er dan nu naar kijkt, kun je haast niet geloven dat we dat destijds zo mooi vonden.

    Spellen van nu zijn vermoedelijk gewoon zo ontzettend veel complexer en duurder om te maken dat de business modellen van weleer niet meer werken. Geen idee. Wel jammer, hoor. Hoewel ik ook nu geen 1.000 piek voor een spel betaal, hoor!