Nieuws

Meer dan 4 miljoen spelers voor Xbox One-versie van PlayerUnknown’s Battlegrounds

Snelle stijging van 1 miljoen spelers

Geschreven door Bob van der Laan op
De Xbox One-versie van PlayerUnknown’s Battlegrounds heeft meer dan 4 miljoen spelers.

PUBG Corporation en Microsoft hebben vandaag bekendgemaakt dat PlayerUnknown’s Battlegrounds meer dan 4 miljoen spelers telt op de Xbox One.

Eerder deze maand kwamen we nog met het nieuws dat de Xbox One-versie van PlayerUnknown’s Battlegrounds de grens van 3 miljoen spelers had overschreden en inmiddels is dit dus alweer gestegen met 1 miljoen extra spelers. Om de mijlpaal te vieren krijgen alle spelers die voor 31 januari het spel bezitten 30.000 Battle Points cadeau die kunnen worden gebruikt om cosmetische items uit lootboxes te ontvangen.

Eerder deze week ontving PUBG op de Xbox One nog een nieuwe patch die onder andere wederom de controllerinstellingen van het spel aanpakte. Spelers kunnen nu door dubbel te klikken op de linker-joystick autorun inschakelen en de Y-knop gebruiken om wapens te laten vallen, zelfs binnen het Inventory-scherm.

PlayerUnknown’s Battlegrounds kwam 12 december 2017 uit voor Xbox One en is rond dezelfde tijd uit Early Access gegaan op Steam.

Bron: Xbox

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 20:00: Total War: Warhammer 2 Volgens GDC-onderzoek stijgt interesse voor de Switch onder ontwikkelaars
20

Reacties op: Meer dan 4 miljoen spelers voor Xbox One-versie van PlayerUnknown’s Battlegrounds

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Aces-82

    • 25 januari 2018 18:43
    Dik verdiend! Wat een game is dit en word steeds beter met elke update. Ben wel benieuwd wat andere developers gaan doen met deze genre

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 25 januari 2018 21:51
    @Aces-82

    Je bedoelt Fortnite? Een gratis game die wél op 60fps loopt en niet vol met bugs ze. Beiden games veel uren op geklokt, maar als game is Fortnite toch echt de grote winnaar. Heerlijk casual, taktisch, veel schieten en geweldig geluid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 25 januari 2018 22:11
    @Aces-82 Ik snap niet hoe mensen kunnen zeggen dat dit verdiend is, want ik vind absoluut van niet. Het concept en de uitvoering van het spel zijn heel leuk, dat geef ik absoluut toe, maar de technische gebreken van deze game zorgen ervoor dat het spel onspeelbaar is. Met die constante lag, rubberbanding, onafgemaakte animaties, framedrops (en ik speel op de one X) en de berg aan bugs die het spel heeft, kan ik niet begrijpen waarom mensen hier zulke positieve ervaringen aan overhouden. Dit spel had nog lang geen early access moeten zijn. Laat ze het spel afmaken en over een paar jaar uitbrengen en dan start ik 'm misschien nog een keer op. Nee sorry, maar die early access games worden elk jaar belachelijker en ik baal er echt van dat er mensen zijn die dit model omhoog houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 25 januari 2018 22:59
    @geeMc
    Je speelt een preview game he dat weet je?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 25 januari 2018 23:45
    @Aces-82 Natuurlijk weet ik dat, maar dat vind ik nog steeds geen excuus voor bijvoorbeeld onafgemaakte animaties. Ik verwacht ook in een game preview dat dit soort basisonderdelen allang verwerkt zijn. Dat houdt in dat de gameplay niet houterig hoort te zijn en animaties af horen te zijn in mijn ogen. Dat een animatie "af" is en soms buggy is, daar kan ik wel mee leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 januari 2018 00:28
    @Aces-82 en toch kun je er zoveel plezier mee hebben, knap he

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 26 januari 2018 08:03
    @fonsrutte
    Ja man ik vermaak me er zoveel mee. Snap best wel dat het soms frustraties oplevert maar ondanks de minpunten vermaak ik me nog uitstekend. En 4 miljoen verkochte games is toch top gedaan en sorry voor de rest maar ik vind het verdiend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 januari 2018 13:41
    @Aces-82 Excuus, ik dacht dat jouw reactie sarcastisch bedoeld was, maar niet dus begrijp ik nu.
    Ik vermaak me er in ieder geval ook prima mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 25 januari 2018 19:23
    Ik word moe al al die posts van deze pubershooter!! Been there , move on!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 25 januari 2018 19:57
    @Fappingsnake
    Lees en reageer dan niet plebs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 januari 2018 00:31
    @Fappingsnake jouw posts zijn niet beter

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 26 januari 2018 09:33
    @fonsrutte Ik bedoel steeds hetzelfde onderwerp niet de inhoud :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 januari 2018 13:45
    @Fappingsnake Mijn posts ook niet trouwens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Turambar

    • 26 januari 2018 00:36
    Gewoon een schitterend spel; wat een negatief commentaar. Speel het inmiddels avondenlang met vrienden en we vermaken ons uitstekend (PC-versie). Fortnite vind ik een mager aftreksel met veel te veel vreemde gadgets etc (muren bouwen??). Pubg, lekker basic, relatief korte rondes, retespannend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 januari 2018 13:45
    @Turambar Ik speel beide en beide zijn het toffe games. Het bouwen van muren voegt wel echt wat toe, het geeft je de mogelijkheid snel een muur neer te zetten voor dekking, zodat je kan vluchten bv. Of een brug om makkelijk van de ene berg naar de andere te kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • iPown

    • 26 januari 2018 12:39
    Zijn er mensen die het spel bezitten op Steam en Xbox One? Ik ben benieuwd naar jullie mening en de verschillen tussen deze versies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 26 januari 2018 14:25
    Aaaaw de Playstation 4 fanpubers reageren bot omdat het niet op de PS4 uit is, ach gossie dus gaan ze maar klagen hier op een X1 versie.

    Ik speel dit niet maar netjes vind ik dit dat 4 miljoen er zoveel plezier mee hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 26 januari 2018 17:34
    @MaTriX Nee hoor, klaag niet omdat het NOG niet op ps4 is. Maar omdat er elke dag een post aan word besteed terwijl er zoveel meer gamenieuws is.
    Games die af zijn bijvoorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 26 januari 2018 18:27
    @Fappingsnake

    Je hoeft dit niet te lezen, sla het over en click er niet op en lees de andere topics.

    Ik bezoek ook geen topics waar ik niks mee heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 26 januari 2018 19:27
    @MaTriX Ik lees altijd alle posts :)