Nieuws
Steam

Meer dan 33 miljoen Steam-gebruikers waren gisteren tegelijk online

Een nieuw record

Geschreven door Michel Musters op
Gisteren waren er 33.078.963 Steam-gebruikers tegelijk online, een nieuw record.

Dat blijkt uit cijfers van SteamDB. Niet eerder waren er zoveel mensen tegelijk online. Van dat aantal gebruikers zaten er 10.284.568 mensen daadwerkelijk in een game, ook een nieuw record.

De populairste games op Steam zijn op dit moment Counter-Strike: Global Offensive, Dota 2, Goose Goose Duck, PUBG, Apex Legends, Lost Ark, Grand Theft Auto 5, CoD: Modern Warfare 2 en Wallpaper Engine.

De afgelopen jaren wordt het record van het aantal Steam-spelers dat tegelijkertijd online is regelmatig verbroken. Afgelopen november - tijdens Thanksgiving - waren er 31.945.228 mensen tegelijk online op Steam.

Dit artikel delen:

Lees meer

Games Done Quick is weer begonnen, directeur neemt afscheid Prototype van Left 4 Dead nu speelbaar via mod
8

Reacties op: Meer dan 33 miljoen Steam-gebruikers waren gisteren tegelijk online

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    controvi

    • 9 januari 2023 11:30
    Lol. Daar was ik er 1 van met FFXIV :)
    Niet dat ik er een prijs voor wil maar iig goed om te weten dat ik niet de enige ben die op zondag online is XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 9 januari 2023 12:03
    Ik heb gisterenavond cod met vrienden zitten spelen. Dus ik ben ook schuldig aan dit record

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 9 januari 2023 12:21
    Ik was er ook met horizon zero dawn (backlog) ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 9 januari 2023 12:28
    Wallpaper Engine, haha dat ze die meetellen als game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 9 januari 2023 12:46
    Sinds ik mijn Steamdeck heb log ik ook heel wat uurtjes meer game tijd in steam :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jurry1984

    • 9 januari 2023 14:36
    @mcbrew hoe bevalt ie nou en wat voor soort games speel je het meest?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 9 januari 2023 16:40
    @Jurry1984 Bevalt echt prima! Ik ben momenteel veel bezig met een nieuwe Metal Gear Solid 5 playtrough. Dat speelt echt heel erg lekker op de steamdeck. Verder Speel ik veel No Man`s Sky, ook een game die wel gemaakt lijkt voor een handheld.
    Met een beetje tweaken in de graphic settings zien games er echt goed uit en kun je meestal zo rond de 40 fps prima spelen. Je kunt ook wel op 60 fps in sommige games maar dan moet je de settings echt wat naar beneden bijstellen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 9 januari 2023 18:43
    Netjes, zou ook wel willen weten hoe dat bij xbox / ps zit