Hoewel veel gamers deze Tomb Raider game links zullen laten liggen omdat ze de boobs van Lara niet in 3D kunnen bekijken, belooft Tomb Raider: The Prophey best een aardige GBA action adventure te worden. Computer and Videogames kon een praatje maken met de producer van het spel en kwam wat leuke details te weten over het verhaal, de gameplay en de technologie die voor de game gebruikt wordt.Well... yes! The main issue on the GBA is that there is only a limited amount of sprites to be used to draw and animate characters. Therefore, we developed a specific streaming technology that allowed us to override this limit. And what we have here is a big (one of the biggest, in fact, ever seen on the GBA) character, with a lot of animations (about 2000 frames). This way, we have a "real" Lara, performing a lot of actions which players are used to seeing.

Een sneeuwlevel is in ieder geval altijd duidelijk te bekijken

Omdat Tomb Raider van zichzelf al een best donkere game is, werd er ook een vraag gesteld over hoe het met de zichtbaarheid in de game zit. Het probleem met de GBA is namelijk dat je de hand-held altijd in een bepaalde lichthoek moet houden voordat je echt alles goed ziet. Nicola Aitoro wist echter te verzekeren dat alles prima speelbaar en zichtbaar zal zijn.