Ik heb pas MechWarrior4 uitgespeeld en ging even naar de sneak peaks kijken die je vaak in de games kan bekijken. En wat zag ik daar, een filmpje van MechCommander2. Prachtige omgevingen, mooie effecten en ga zo maar door.

Mitch Gitelman is het brein voor MechCommander2, hij is druk bezig op zijn positie als Project Leader en Design Manager. Een zeer belangrijke positie dus, Gamespy heeft geprobeerd wat info los te krijgen over MechCommander2 natuurlijk. GameSpy: What is it about the MechCommander series that warrants a sequel? Mitch Gitelman: I guess the number one reason was the response from the fans. Sales for MC1 were very strong and our fans immediately started a list of things they'd like to see in the future. That list was the starting point of our features set. GameSpy: Comparing MC1 to MC2 media, there's a huge difference! What does the new engine add to the gaming experience? Mitch Gitelman: That's the cool thing -- it's not a new engine! MC1 was developed using 3D terrain. We always knew we'd eventually move in this direction. It took Frank Savage, our lead programmer just a few short weeks to get us up and running in a fully 3D environment with all our ''Mech simulation code intact.

Het BattleMech universem (verzamel naam voor alle spullen wat met Mech's te maken heeft) wordt dus binnekort weer groter. Of het beter word is de vraag, volgens mij iedergeval wel.

Ga dus snel naar Gamespy voor het interview met Mitch Gitelman.