McNamara: 'Lange ontwikkeling L.A. Noire mijn schuld' | Gamer.nl

McNamara: 'Lange ontwikkeling L.A. Noire mijn schuld' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

L.A. Noire is zo’n zeven jaar in ontwikkeling geweest en dat ligt volgens McNamara grotendeels aan hemzelf. "Het is een gigantische game – waarschijnlijk veel te groot. De kaart is te groot, en dat is waarschijnlijk mijn schuld."

Vooral het onderzoek naar en het bouwen van de technologie om Los Angeles in kaart te brengen heeft veel tijd gekost. "Ik denk dat we de eerste anderhalf jaar – (mi chien) zelfs langer – bezig waren met onderzoek. Krantenonderzoek, mensen die naar Los Angeles gingen om onderzoek te doen naar de gebouwen; foto’s nemen en alle bronnen samenbrengen. We waren een vrij kleine studio – zo’n zestien man – en we hadden al dat materiaal nodig om te kunnen beginnen met bouwen."

Ook was het werken met de nieuwe technologie niet bevorderlijk voor de snelheid van het ontwikkelingsproces. "We waren een gloednieuwe studio - we hadden gloednieuwe ontwikkeltechnieken en technologie. Inmiddels zijn er technieken die je hele steden laten bouwen, maar wij moesten die technieken zelf bouwen en het laten werken, zoals het wegennet en elektriciteitskabels die vast moeten zitten aan alle gebouwen."

L.A. Noire

In L.A. Noire speel je als Cole Phelps, die in het Los Angeles van de jaren '40 carrière maakt bij de politie. Spelers doen onderzoek naar misdrijven door op plaatsen delict te zoeken naar aanwijzingen en bewijsmateriaal. Ook moeten ze verdachten en getuigen ondervragen en op hun gezichten aflezen of ze informatie achterhouden of de waarheid spreken.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou