Max Payne blijft zichzelf op de PS2 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het was al langer bekend dat één van de kaskrakers van afgelopen jaar, Max Payne dus, ook op de next-generation consonsoles zijn ding mocht doen. GameZilla heeft de PS2 versie al in bezit. Wat ze ervan vonden kun je uitgebreid in deze review lezen.

Opvallend is vooral dat er geen nieuwe features toegevoegd zijn aan de PS2 versie. Het complete verhaal, de geluiden, omgevingen etc zijn precies hetzelfde. Ook de graphics zijn ongeveer van hetzelfde niveau, hoewel er af en toe wat framerate drops aanwezig zijn die het speelplezier vergallen. De enige verandering ten opzichte van de PC versie is de save game optie. Het is niet meer mogelijk om na elke actie te saven, het spel wordt automatisch opgeslagen na een chapter afgesloten te hebben.

Over de besturing is de auteur redelijk positief:That said, let us skip to the gameplay. Your camera view is always situated behind Max’s head and you use your right analog stick to aim, look, and fire your weapons. Controls are of the normal configuration for a console based FPS game, with your analog controls, using your right analog for movement and your shoulder buttons for crouching, jumping, firing, and the like. Since Max Payne is a third person game that plays like a FPS game, you’re better off treating it like a FPS right off. The controls on the PS2 aren’t bad, but I’ve noticed, the more I play with other controllers, that this isn’t really what the PS2 Dual Shock 2 was designed for. For those of you not familiar with this sort of game, the tutorial mode from the PC version is alive and well, ready for your use.Met een score van 79 doet Max Payne het zeker niet slecht. De mensen zonder een snelle PC maar met een PlayStation2 kunnen nu dan toch nog van het verhaal genieten.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou