Door alle Half-Life 2 hype zou je bijna de andere veelbelovende games vergeten. Maar nu het intussen oktober is en er nog geen HL2 in de winkels ligt krijgen deze games eindelijk de aandacht die ze verdienen. Een voorbeeld daarvan is Max Payne 2: The Fall of Max Payne, het vervolg op de succesvolle bullet time shooter uit 2001, dat al half oktober in de winkels zal liggen. Shacknews heeft een nieuw interviewtje met twee heren van Remedy, en vraagt hen onder andere over het nieuwe uiterlijk van Max, de grafische verbeteringen, "Bullet Time 2.0" en de speelduur.Shack: The script of the sequel is reportedly three times longer than the script for the original game. How many extra hours of gameplay can we expect because of this? Petri Järvilehto: The script is a lot longer (last time I looked, it was over 500 pages), but now that we've been polishing the game we've also made it a tighter experience, so in gameplay length I think we're roughly in the same ballpark than the last game. Having said that, there are a lot more things going on constantly and loads of different branches that you can take. We've had testers saying that they're still discovering new things on their fourth playthrough which I think is pretty cool. Anyways, we think that it's much better to deliver a strong and intense experience rather than a long and watered down version of the game. Sam Lake: Actually the script is 632 pages at the moment, so it's closer to four times longer than that of the first game, but who's counting! :-). This is a much deeper game and there is a lot more detail everywhere. Different options with the NPCs, the ambience such as TV shows in every game location, small branches here and there… it all adds up to a lot of content, and hopefully to a lot of replayability value. Ondanks dat het script vier keer zo lang is zal de speelduur dus ongeveer hetzelfde zijn als in Max Payne. Maar niet getreurd, want als we Remedy mogen geloven wordt de gameplay deze keer nog intenser en het verhaal nog dieper. Over twee weken komen we het te weten. Het hele interview is te lezen bij Shacknews.