Max Payne zal later dit jaar opnieuw de strijd aangaan met de bad guys en politie van New York City, want dan maakt "The Man with Nothing to Lose" zijn opwachting in Max Payne 2: The Fall of Max Payne. Hoewel dit deel verdacht veel lijkt weg te hebben van het origineel zijn de eerste berichten veelbelovend. Max Payne 2 gaat echter een stuk verder dan het eerste deel, of het nu de graphics, gameplay of verhaallijn betreft.Other similarities to the first Max Payne abound with the presentation and plotline, which has Max back with the force on the NYPD where he has to deal with the death of a partner, only to be then framed with murder. This time he'll actually confess to doing the deed, in what we can only assume is part of one of those much deeper plot twists. The game will begin with the same type of flashback sequence as the original, which will show how Max ended up in his current situation. The story will again be advanced through the use of graphic novel sequences that further provide the cinematic film noir look to the game, but these features will be used a bit more sparingly this time around -- these will serve as plot devices in between the levels while otherwise staying in-engine with Max narrating the events and offering insight. Een van de grootste kritieken op het eerste deel was de lengte van de campaign. Meeste spelers konden het spel in 10 uur uitspelen. Het script van Max Payne 2 is drie keer langer dan dat van de eerste Max, maar Remedy richt zich meer op een spel dat alle spelers zullen uitspelen. De campaign in Max Payne 2 zal dan ook langer zijn dan die van de voorganger, maar je hoeft geen 40-urig gevecht te verwachten dat uiteindelijk door niemand wordt uitgespeeld. Meer info over kun je vinden in deze GameSpy en deze GameSpot preview. Tevens kun je op deze pagina nog wat verse screens bewonderen. Max Payne 2 zou later dit jaar op de PC moeten uitkomen, gevolgd door een release op de PS2 en Xbox in 2004.

Met dank aan RDJ134 en Games voor het melden van dit nieuws.