Massive Inc, de firma verantwoordelijk voor reclame in games als Splinter Cell: Chaos Theory, SWAT 4, and Anarchy Online, heeft een lucratief contract getekend met THQ om ook in hun games reclame te mogen maken. Eerder tekende Massive ook al een contract met Sony Online Entertainment om in The Matrix Online reclame te mogen aanbieden. Niet nader genoemde games van ontwikkelaar Spark Unlimited zullen ook gebruik maken van de dienst van Massive.
Het gaat hier om reclame dat door het concern te updaten is via het netwerk. Met de reclame wordt van tevoren rekening gehouden, door de ruimte die het in een level inneemt alvast voor te programeren. Momenteel kunnen we in de games reclames verwachten van onder andere Coca-Cola, Comcast's G4 network, GameFly, Honda, the US Navy, NBC, Nokia, Panasonic, Paramount Pictures, Sci-Fi Channel, The WB Television Network, T-Mobile, Universal Music Group, Verizon DSL, Warner Bros., en XFM Radio.
Dynamic, in-game advertising not only offers publishers new revenue opportunities, but when done properly creates added realism that can actually enhance game play.
We are excited to team with Massive because we believe their network strategy and sensitivity to game play will deliver value to publishers, advertisers and gamers. We look forward to exploring together what we see as a world of new possibilities for delivering advertising to the medium of interactive entertainment.Dynamische reclame van Massive is al eens in opspraak gekomen toen bleek dat het bedrijf via ads in SWAT 4 gegevens over de speler kon verzamelen.
Reacties op: Massive gaat in-game reclame leveren voor games THQ
Timmeh
LoGiCaL_PsYcHo
1. Het op een locatie is waar je het verwacht, een McDonalds teken boven een fastfood restaurant, Honda billboards in een racegame, Coca cola / Fanta automaten in GTA… etc.
… en / of …
2. De klant laten delen in de winst van reclame. De tv is gratis dankzij reclame… goed idee… gratis game op te halen in de winkel, met om de 30 minuten een blok van 5 minuten reclame? Dan ben ik er wel voor in, als ik moet betalen voor een product met irritante pop-ups of reclame die de gameplay hindert mogen ze van mij dood vallen.
anonymous
ik reclame met mate vind ik niet erg, maar als ik binnenkort jambareclames in half-life 3 voorbij zie flitsen gaan er gewonden vallen
Masterchief
dsperial
ik vind dat games met reclame gewoon niet gekocht zouden moeten worden dan houd een uitgever van zelf op met het verspreiden van ingame reclame. maar waarschijnlijk denkt iedereen van: ''ach joh kan geen kwaad, wat maakt het nou uit'' en dan zijn we weer binnen een paar jaar volledig gewend geraakt aan deze reclame, toch wel jammer.
Wekko
Overigens interessanter:
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=13675
Ook Spark Unlimited (van Call of Duty 2) heeft een deal gesloten met Massive. Het bijzondere hieraan is dat het om een ontwikkelaar gaat en niet om een uitgever. Zo wil spark unlimited onafhankelijk blijven (aangezien ze niet aan een uitgever vastzitten op het moment).
Sgt.NightFire
anonymous
In Splinter Cell: Chaos Theory wordt dit prima uitgevoerd.
exV
Myhtic_Slayer
Het moet het spel daarnaast niet in de weg zitten, ik hoef geen Mc Chicken reclames te zien in WoW.
*EppO*
http://members.home.nl/j.vluggen/pain.jpg
MakaveliTheDon
nee sorry, ik zie er niet zoveel in.
vroem vroem finish met een rij bomen ervoor ! geen probleem die ontwijk ik makkelijk : Bestel nu die nieuwste ringtones van jamba op nummer 1: de nieuwste hiphop beat van black eyed peas my humps sms hhb 1 voor deze geweldige hiphop beat.kadeng boompje dood autotje kaduuk bestuurder ook dood en je ziet je 7 vijanden die je met zoveel moeite heb geprobeert in te halen voorbij racen
chvdvelde