Nieuws
PlayStation VR

'Massaproductie van PlayStation VR 2 begint binnenkort'

Vooralsnog zijn alleen de controllers van het apparaat onthuld

Geschreven door Michel Musters op
De productie van de PlayStation VR 2 zou volgens een insider binnenkort beginnen.

Dat claimt hardwareanalist Brad Lynch op Twitter. Hij heeft vernomen dat de Chinese fabrikant Goertek binnenkort start met de massaproductie van de opvolger van de PlayStation VR-headset. Hij zou dit weer hebben vernomen van de betrouwbare Chinese analist 黑毛警长008. 

Er is nog niet veel bekend over de PlayStation VR 2. Alleen de officiële, bijbehorende controllers zijn onthuld, die hieronder te zien zijn. Deze controllers ondersteunen haptic feedback, vergelijkbaar met de DualSense-controller.

Het uiterlijk en de functionaliteit van de helm zelf zijn nog niet bekend. Er gaan echter hardnekkige geruchten dat de resolutie 2000 bij 2040 pixels per oog zou zijn, oftewel 4000x2040 in totaal. Dat is een fors verschil met de eerste PSVR-helm, die 1920x1080 pixels in totaal weergeeft. Verder zou haptic feedback onderdeel zijn van de helm door een ingebouwde motor. 

Ook zou 'foveated rendering' worden gebruikt, waardoor het specifieke punt waar spelers met hun ogen naar kijken scherper oogt dan het omringende gebied. Daarmee wordt rekenkracht bespaard, terwijl het wel de natuurlijke manier waarop ogen details ervaren nabootst. Sony heeft dit alles echter nog niet bevestigd.

PlayStation VR

Dit artikel delen:

Lees meer

AMD onthult Ryzen 6000-apu's; Ryzen 7000 kort geteaset Oled-editie van Nintendo Switch komt later deze maand naar China
14

Reacties op: 'Massaproductie van PlayStation VR 2 begint binnenkort'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jumpman

    • 4 januari 2022 15:49
    Ben benieuwd. Heb veel plezier aan m’n psvr set en een upgrade is zeker welkom. Maar of ik die op dag 1 ga halen is afhankelijk van de prijs. Sony ziet zelf ook dat de psvr beter is gaan verkopen na een forse prijsdaling die daarna stabiel is kunnen blijven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 4 januari 2022 15:57
    @Jumpman van de prijs en of de scalpers weer toe slaan. Maar ik ga hem zeker halen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • slyrullez

    • 4 januari 2022 15:59
    Klinkt goed! Was erg onder de indruk van de PSvr. Na een tijdje begin je de beperkingen van de controllers + bril zelf toch wel te merken, dus een upgrade is wel welkom. Had het nu nog niet verwacht, aangezien de ps5 nog slecht beschikbaar is, dus wie gaat dit ding kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 4 januari 2022 19:05
    @slyrullez Ja daar heb je wel een punt. De PS5 is nog moeilijk leverbaar. Ik ben vooral ook benieuwd welke games direct naar ps vr2 komen en ook of de psvr2 wel of niet draadloos is. Hoe dan ook. Voor mij komt de psvr2 eigenlijk te laat. Inmiddels heb ik al een pc en quest 2. En dan heb je toegang tot een grote hoeveelheid vr content (quest 2 bibliotheek, rift bibliotheek en steamvr bibliotheek). Ik sluit niet uit dat ik ooit ook nog een ps5 en psvr2 koop. Maar dan moet het wel toegevoegde waarde hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 4 januari 2022 22:08
    @slyrullez

    Ikke!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 4 januari 2022 17:47
    Productie van de PS5 begon eind mei/begin juni dacht ik. Hopelijk betekent dit dat de PSVR2 ergens aan het begin van de tweede helft van het jaar komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 4 januari 2022 18:02
    Mijn PS5 en ik zijn er meer dan klaar voor!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 4 januari 2022 21:20
    Hopelijk dat die ook te gebruiken is op de PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 4 januari 2022 22:09
    Kan niet wachten. Ben ook benieuwd of de PSVR games verzameling van nu een upgrade krijgen of gaat dat dan puur al door de betere PSVR? Iemand die mij daarover iets kan en wil uitleggen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 4 januari 2022 23:05
    @Bteqq Ik denk dat hierover nog niets bekend is gemaakt. Ik betwijfel echter ten zeerste of alle oude PSVR games in een klap alle mogelijkheden en hogere resolutie van de nieuwe PSVR2 optimaal kunnen benutten. Ik denk dat ze daarvoor dan weer moeten worden geoptimaliseerd. En het is de vraag of ze dat dan bij alle games gaan doen. Het lijkt erop alsof PSVR2 zich vooral zal richten op hybride VR. Dus nieuwe triple A games die dan ook uitgebracht worden voor plat scherm, maar die dan ook een vr modus ondersteunen. Zoals is gedaan met Skyrim vr of hitman 3 vr. En zuch niet zozeer zal richten op puur voor VR ontwikkelde games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 4 januari 2022 22:21
    Hm, ik was het wachten op het kunnen kopen van een ps5 zat en ben deze generatie overgestap op xbox. Hoop dat daar ook een VR komt. De gamepass bevalt erg goed dus dit zou voor mij het einde vam Sony kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 4 januari 2022 22:21
    Hm, ik was het wachten op het kunnen kopen van een ps5 zat en ben deze generatie overgestap op xbox. Hoop dat daar ook een VR komt. De gamepass bevalt erg goed dus dit zou voor mij het einde vam Sony kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • LoGiCaL_PsYcHo

    • 5 januari 2022 00:01
    Ik ben benieuwd. Insta buy als GT7 volledig in VR te spelen is. Ik hoop ook dat het bekijken van 360-graden video een mogelijkheid wordt (h264/h265)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 5 januari 2022 00:49
    Instabuy inderdaad.