Nieuws
Mass Effect

Mass Effect: Andromeda uitgesteld naar 2017

Game moet ongekende vorm van vrijheid geven

Geschreven door Michel Musters op

De langverwachte rpg Mass Effect: Andromeda is uitgesteld naar 2017. Dat heeft ontwikkelaar Bioware afgelopen nacht laten weten.

Bioware liet in een blogpost weten dat de nieuwe Mass Effect "vroeg in 2017" komt. Volgens de studio komt het uitstel doordat de game zo groot is. Spelers zouden een "ongekende vorm van vrijheid" krijgen.


Aaryn Flynn, general manager van Bioware: "We hebben de game recent gespeeld in de studio en we weten dat we er de juiste kant mee opgaan. Maar we weten ook dat we voldoende tijd nodig hebben om te leveren wat de game moet worden - en dat is onze inzet die we voor jullie hebben."

De game wordt op EA's E3-persconferentie getoond op 12 juni. Het is niet bekend of de game ook ergens op de beursvloer in speelbare vorm is.

Bron: Mass Effect

Dit artikel delen:

Lees meer

EA: 'Als het logisch is voor ons, maken we NX-games' The Witcher 3-uitbreiding Blood and Wine komt op 31 mei
8

Reacties op: Mass Effect: Andromeda uitgesteld naar 2017

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Phobia

    • 11 mei 2016 09:46
    Tegen beter weten in, hoopte ik op een release eind dit jaar.
    Een paar maandjes uitstel is niet zo erg voor een potentiele topgame.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • trekinbami

    • 11 mei 2016 10:06
    Ach, ik wacht al drie jaar geloof ik. Dan kunnen die paar maandjes er ook nog wel bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vladimirr

    • 11 mei 2016 10:16
    pfff haat m'n leven als ik zulk soort nieuws hoor :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 11 mei 2016 10:39
    Als Nintendo nu slim is, zorgen ze ervoor dat Mass Effect meteen een launchtitel voor de NX wordt
    (naar aanleiding van gamer.nl/articles/nieuws/ea-als-het-logisch-is-voor-ons-maken-we-nx-games/)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 11 mei 2016 12:22
    Het wordt druk met battlefield 1 en titanfall in het 4e kwartaal. Dit lijkt me een betere verklaring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 11 mei 2016 13:28
    Ik kijk enorm uit naar de nieuwe Mass Effect maar als het de game ten goede komt dan maken die paar maanden ook niks uit.

    Ik hoop nu dat ze in ieder geval deel 2 en 3 naar de BC brengen van de Xbox One zodat ik de serie nog eens helemaal opnieuw kan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Flipski

    • 11 mei 2016 13:32
    Op één of andere manier heb ik zo het voorgevoel dat deze game nog vaker uitgesteld gaat worden. Ik hoop dat het in ieder geval de verwachtingen waar kan maken. Ik heb ontzettend genoten van deel 1,2 en 3 (vooral 2 in alle eerlijkheid).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Leander_van_Grinsven

    • 11 mei 2016 15:50
    Liever een jaar of 2 uitstel dan een buggy spel met een slecht verhaal. Ze mogen van mij hun uitstel verlengen als de game daarvan beter wordt.