Nieuws
Mass Effect Renegade Paragon

Mass Effect-spelers zijn liever goed dan slecht

Meer Paragons dan Renegades

Geschreven door Zoë Bonefaas op
De overweldigende meerderheid van Mass Effect-spelers ervaart de game als Paragon en niet als Renegade. Als Paragon ben je goedaardig, terwijl als Renegade je kwaadaardige keuzes maakt.

John Ebenger, een voormalig cinematic-ontwerper voor BioWare, meldde via Twitter dat 92 procent van de Mass Effect-spelers voor Paragon kozen. Ebenger reageerde op een bericht van David Michael Kinne, die positief was over het feit dat hij een slechterik kon spelen, om vervolgens een Paragon te worden. De oud BioWare-ontwerper laat weten dat hij het jammer vindt dat niet veel mensen voor het Renegade-pad kiezen. In dat deel van het spel is namelijk ook veel tijd en aandacht gestopt.

In de Mass Effect-trilogie experimenteerde BioWare veel met het systeem om tussen goed en slecht te kiezen. Spelers krijgen punten bij Paragon als gevolg van heldhaftige acties en het tonen van compassie terwijl ze Renegade punten verdienen met het handelen uit egoïsme.

In november vorig jaar verscheen een gerucht dat de ontwikkeling voor de vijfde game in de Mass Effect-reeks is gestart, ondanks het wisselvallige ontvangst van de vorige game in de franchise, Mass Effect Andromeda.

Dit artikel delen:

Lees meer

Om 15:00 live! Dragon Ball Z Kakarot met Martin en Egbert Sonic-film haalt binnen tien dagen 200 miljoen dollar op
10

Reacties op: Mass Effect-spelers zijn liever goed dan slecht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 24 februari 2020 14:34
    Ik denk dat bij Kotor de verhouding andersom is :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mrakd

    • 24 februari 2020 16:23
    @HunterSeeker ik denk dat KOTOR nog steeds mijn lievelings RPG is en ik heb een hekel aan star wars. Kun je nagaan. Wat een gaaf spel was dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 24 februari 2020 15:47
    De game is zoveel beter als je full-on Renegade gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 24 februari 2020 21:06
    Ik kon gewoon niet full renegade gaan, je bent gewoon teveel een schoft en ik kon het emotionaal niet aan. xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Leshrac

    • 24 februari 2020 22:32
    Ik vind het vooral jammer dat je helemaal 1 kant op MOET gaan omdat anders de galaxy naar de knoppen gaat omdat je niet goed/slecht genoeg bent voor bepaalde dialoog opties.
    Misschien wil ik bijdehante idioten gewoon een klap verkopen als ze dom lopen te doen, maar over het algemeen als ze redelijk zijn ben ik dat ook. Als je op die manier speelt kan je het beste einde niet halen (in ME1-3).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Spartan_dare

    • 25 februari 2020 15:13
    @Leshrac bijdegante kloten? Wie wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Spartan_dare

    • 25 februari 2020 15:07
    Ik kan 90÷ rengade zijn; wnr niet:

    Wrex + Sabotaging de krogan
    Rachni

    Ik wil beste war-effort en daarvoor heb ie wrex en de queen nodig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 25 februari 2020 18:52
    ik hoop echt dat er een 5e deel komt. Ik ben geloof ik een van de weinige spelers die andromeda niet zo slecht vond en heb het zelfs meerdere keren gespeeld. Niet zo goed als ME3 maar toch. De hoofdpersoon had wel meer karakter ontwikkeling kunnen hebben in de loop van het verhaal en het einde was niks, maar verder goerde game mechanics. Ik had (toevallig) geen last van bugs.

    dat hele renegade en paragon is doorzichtig gezeur. Je moet gewoon keuzes kunnen maken die je niet kunt overzien, net als in het echte leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TekkenViper

    • 25 februari 2020 19:15
    Mass effect, waar ben ik gestopt, ergengs hield 't op, ik deed geen story mode meer maar ik was alleen maar online bezig. Andromeda had veel meer te bieden en ik geloof dat Bioware ooit nog deze game kunne hypu. Bij release op Cyberpunk, kunne ze proberen ME return te maken en er opnieuw leven in de brouwerij brenge.

    De story mag korter en nie zoveel gezoek maar focuse op online of Battle Royal 😂 erin maken. Who knows. De gameplay en mechanic's ware okish grafic was een beetje min toen wel mooie art disign. That all ik ga nie veel meer in op hoe en wat. Gewoon knallen met een nieuwe betere Mass Effect. Ja toch👽

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HeroPoetin

    • 26 februari 2020 14:07
    @TekkenViper Nu graag in het Nederlands. kunne,brenge,nie?