"De Veteran-moeilijkheidsgraad uit Mass Effect 1 en 2 zal gelijk zijn aan de Normal-moeilijkheidsgraad in Mass Effect 3", aldus de ontwikkelaar. Mass Effect-games hebben drie verschillende moeilijkheidsgraden: Casual, Normal en Veteran. De hogere moeilijkheidsgraad is onder meer toegevoegd om Galaxy at War meer relevantie te geven. Door deze nieuwe coöperatieve modus te spelen kunnen gamers namelijk hun kansen om de singleplayer tot een goed einde te brengen, vergroten.
Vijanden kunnen het de speler moeilijker maken door een nieuw systeem voor de kunstmatige intellegentie. Volgens het artikel in @Gamer werken vijanden samen in gevechten, maken ze omtrekkende bewegingen en zoeken ze beter dekking. "Ze zullen ook rookbommen gooien om je zicht op het slagveld te beperken en kunnen gevallen soldaten repareren."
Reacties op: Mass Effect 3 lastiger dan eerdere delen
Fudgewhizzle
Reanimationist
JasonStatham1234
Reanimationist
EvilDutchrebel
Nihilistic Poet
ShadowX
MisMatch
Wat ik erger vind is dat deel 3 nog (veel) meer gericht is op snelle shooter achtige gameplay zoals in diverse berichten en filmpjes is aangeven.
Ik ben meer een fan van de gameplay uit het eerste origineele deel.
Rasler
Als ik meer die-hard games wil spelen, ga ik wel verder met Demon's Souls en Dark Souls ;)
JasonStatham1234
Tonymila96
anders ga ik namelijk druk op zoek naar mijn usb met die save erop
coola
dus zoek je savegame maar op
Ichi
Aquemini
DB Ries
EvilDutchrebel
GGB
De echte moeilijkheidsgraden.
Forsythia
Overmind
dennis1280
Er moet weer eens een "echte" insane moeilijkheidsgraad komen. En dan doel ik niet op dead space 2