Mass Effect 2 verscheen eerder dit jaar op de Xbox 360 en PC. Op de vraag van PSM3 wat de PlayStation 3, en de Xbox 360 niet, voor Mass Effect 2 zou kunnnen betekenen, zei Zeschuk: "Het meest belangrijke is fundamenteel gezien dat de [PS3] een heel andere architectuur heeft. Visueel zijn er waarschijnlijk wat veranderingen - er zijn verschillen in de manier waarop het geheugen toegewezen wordt en de grafische processor is heel anders.
"We gaan niet meegesleept worden in het argument welke [spelcomputer] krachtiger is; uiteindelijk zijn beide [krachtig] en kunnen we ermee doen wat we willen. Wanneer je games maakt, wil je dat zoveel mogelijk mensen de games spelen, dus dit is een grote mogelijkheid om een groot segment van de markt te bereiken.
Daarnaast speelt Mass Effect 2 op de PlayStation 3 volgens Zeschuk ook iets anders. "Vanaf het begin heb je een andere controller vast en dat alleen al zorgt ervoor dat de game anders aanvoelt", aldus de oprichter van BioWare.
Reacties op: Mass Effect 2 voor PS3 kent visuele aanpassingen
casualkiller
daarbij, de engine draait toch gewoon op UE3 ? (of gemodificeerde versie ervan..)
daarbij, ik haat echt dat de ps3 een nieuwe versie krijgt.
Moet ik hem weer kopen!!! (360&pc versie al in huis :)
Paralize
darkmanwls
Baukereg
Shidgoose
h0bb1t
Paralize
haastnooit
Mis talloze goeie games, God of War en nog veel meer.
Paralize
Ik juich dit soort nieuwsberichten dan ook altijd toe. Ook al is het een jaar later, ik kan hem toch spelen op mijn apparaat.
casualkiller
Pro-Rick (inactief)
MajorGlory
Deze snap ik niet helemaal. Het enige essentiële verschil tussen de Xbox en PS3 controller is de locatie van de linker analoge stick en d-pad. De verdere layout van de knoppen is hetzelfde. Wat zouden ze dan willen aanpassen om de game anders te laten spelen en waarom?
shapey
anders zouden ze niet spreken over die "visuele aanpassingen" maar het gewoon het zelfde maken
regelen ze toch altijd lekker, elke multiplatformer is iig grafisch minder op de ps3.
speelde overigens laatst bij een vriend het " overweldigend mooie" halo reach.
sorry, maar wat een kale level design zeg, niet te geloven vond ik.
laat die lui ens in de leer gaan bij guerilla of naughty dog, en multiplatformers allemaal met een zelfde grafische kwaliteit uitbrengen
shooter47
The Chosen One