Masahiro Sakurai bespreekt veranderingen in Super Smash Bros. Ultimate | Gamer.nl

Masahiro Sakurai bespreekt veranderingen in Super Smash Bros. Ultimate | Gamer.nl

De regisseur van Super Smash Bros. Ultimate heeft in een artikel voor Famitsu meer details over de aankomende brawler onthuld.

Masahiro Sakurai zegt in het artikel, vertaald door Nintendo Everything, dat het originele voorstel voor Ultimate in 2015 werd gedaan terwijl er nog aan dlc voor de vorige versie werd gewerkt. Het ontwikkelteam voor de game werd op een later moment pas samengesteld.

Hij vertelt ook over de keuze om elk personage uit de vorige games terug te laten keren. "Zoals de meesten van jullie al weten, is het concept van de game: 'Everyone is here!' Ik dacht dat ik nooit de luxe zou krijgen om iedereen toe te voegen als ik niet de kans nam, dus ik heb dit idee doorgeduwd. Zelfs met alle risico's heeft Nintendo me toegelaten om dit te doen!" Sakurai zegt tevens dat hij moest kiezen om de mechanieken van de game compleet te vernieuwen of trouw te blijven aan de vorige games. Uiteindelijk is voor dit laatste gekozen omdat anders "er waarschijnlijk ongeveer een derde" van de personages in Ultimate beschikbaar waren.

De gameplay in Ultimate is wel versneld. "Ik dacht dat dingen vloeiender zouden verlopen als de animaties korter waren om zo de speler niet te beperken. Deze veranderingen wilde ik al in vorige edities doorvoeren, maar ik had het al opgegeven - vooral met het 3DS-scherm - omdat er te veel gevallen waren waar ik de actie op het scherm niet kon volgen".

Sakaurai bespreekt ook het initiële aanbod van vechters in Ultimate: "Het aantal vechters dat je vanaf het begin kan gebruiken is gelimiteerd tot het aantal dat je in de N64-game kon gebruiken. Op deze manier kunnen spelers personages vrijspelen via een-op-eengevechten zoals in traditionele vechtgames."

Een andere verandering is dat spelers eerst een level moeten selecteren en hierna pas personages kiezen. "Op deze manier kan je de compatibiliteit van de vechters aanpa en op het level en spelregels invoeren als 'de verliezer kiest eerst' - toevoegingen die de game eerlijker maken."

Super Smash Bros. Ultimate verschijnt op 7 december voor Nintendo Switch. Lees ook onze hands-on preview over het nieuwste deel in de franchise.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou