Nieuws
Kerst in Fortnite Battle Royale

Marshmello geeft eerste live concert in Fortnite

DJ draait tien minuten lang nummers

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Dit weekend heeft Marshmello een virtueel concert gegeven in Fortnite. De EDM-artiest vermaakte de toeschouwers zo'n tien minuten lang met zijn hits.

De afgelopen dagen werd er een podium gebouwd in de wereld van Fortnite. Dit gebeurde in Pleasant Park, een populaire locatie in de battle royale modus van het spel. Op zaterdag ging het concert van start, waarin Marshmello door middel van een virtueel avatar zijn optreden gaf. Met motion capture werden de bewegingen van Marshmellow nagebootst door het avatar.

Tijdens het concert konden spelers elkaar niet afmaken. Wel konden ze zich vermaken met vuurwerk en ballonnen. Ook was er lagere zwaartekracht en waren alle andere geluiden in het spel uitgeschakeld, zodat de toeschouwers konden genieten van de muziek. Na afloop van het concert ging het spel weer normaal verder.

Marshmello is al langer bekend met Fortnite. Hij is zelf een actieve speler van het spel, en deed mee aan het E3 Celebrity Invitational toernooi van Epic. In dit Fortnite-toernooi speelde Marshmello samen met de populaire Twitch-streamer Ninja en eindigden ze op de eerste plaats.

Dit is voor het eerst dat er een concert plaatsvindt in de wereld van Fortnite, maar het is niet de eerste keer dat er een evenement wordt georganiseerd in het spel. Zo was er in juni vorig jaar een grote raketlancering, en zorgde een zwevende ijsbal er eerder dit jaar voor dat de gehele map bedekt werd in sneeuw.

Fortnite is beschikbaar op Android, iOS, pc, Xbox One, PlayStation 4 en Nintendo Switch

Dit artikel delen:

Lees meer

De stilte voor de februaristorm Uitgever Metro-franchise komt terug op pc-boycot volgende game
13

Reacties op: Marshmello geeft eerste live concert in Fortnite

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheDeeGee

    • 4 februari 2019 15:23
    Deze herrie is muziek tegenwoordig?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 4 februari 2019 16:12
    @TheDeeGee Onnodige reactie, smaak verschilt per persoon. Marshmello's "Alone" video op Youtube heeft 1 miljard views en met een hand vol andere heeft hij 4 miljard views. Hij doet blijkbaar iets goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 4 februari 2019 18:47
    @Paxopoxo
    Helaas zegt dat meer over de dubieuze muziek smaak van de jeugd dan over de personen die deze 'muziek' maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 5 februari 2019 08:52
    @Hooper Een typisch generatie ding. De oudere generatie zeikt altijd op de jongere generatie van ''vroeger was alles beter''. Smaak verschilt en ik ben benieuwd wat jij dan goede muziek vind. Er zijn zat mensen die jou smaak ook niet kunnen waarderen. Zelfs bands als The Beatles werden in hun tijd door de oudere generatie gezien als baggermuziek en nu aanbeden. Rock&Roll; was muziek van de duivel en zelfs Jazz was destijds in de Jazz Age gezien als slechte muziek door de oudere generatie.

    Ik ben zelf ook geen Marshmello fan maar om alles maar weg te schrijven als ''dubieuze muziek smaak'' en ''herrie'' val je precies in de ''vroeger was alles beter'' oude man stereotype.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 5 februari 2019 09:42
    @Paxopoxo
    Niemand hoeft mijn muziek smaak.goed te vinden, dat interesseert me geen reet. Ieder zijn mening.
    De vergelijking met de Beatles en jazz is wat vergezocht, over 5 jaar weet niemand meer wie Marshmello is, de Beatles en jazz zal je altijd blijven horen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 5 februari 2019 10:50
    @Hooper ''Ieder zijn mening'' en vervolgens wel de jeugd zwart maken over hun muziek keuze? Apart. Daarnaast interesseert het je geen reet wat andere van jouw muzieksmaak vinden maar zit je wel op een openbaar forum andere mensen zijn muzieksmaak te bekritiseren.

    Die vergelijking laat zien dat elke generatie zijn ''Marshmello'' had. Niemand had destijds gedacht dat The Beatles zo groot zouden worden. Je kan ook gewoon berichten als dit negeren over artiesten die jou niet aangaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 5 februari 2019 13:08
    @Paxopoxo
    Ik zeg nergens dat anderen mij niet mogen bekritiseren. Lezen is moeilijk.
    Je bent blijkbaar groot fan van deze 'muzikant' en dat is prima, maar ik vind het niks. Ik snap je probleem niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 5 februari 2019 13:18
    @Hooper ''Lezen is moeilijk'' Ja ik zie het, ''Ik ben zelf ook geen Marshmello fan'' betekend natuurlijk dat ik groot fan van hem ben… Ik praat toch tegen een muur dus ik laat je lekker in je oude mannen stoel schreeuwen naar de buurt kinderen met hun hippie de hop muziek en met de vroeger was alles beter quote.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 5 februari 2019 17:47
    @Paxopoxo
    Gelukkig, dank je.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 4 februari 2019 17:16
    @TheDeeGee

    Smaken verschillen nu eenmaal hè.
    Wat vind jij dan echt muziek.
    Gewoon een serieuze vraag. Niet om jou smaak af te zeiken.

    Kijk ik vind dit ook niks.
    En vind het zelfs wel erg ver gaan dat het in een game is. What is next, betalen voor een in game concert kaartje?
    Niet zo mijn ontwikkeling. Maar ik vind het wel mooi dat de technologie dit ook toelaat
    En kan.

    Mijn muziek niet, mijn game niet, wel mooi stukje techniek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 4 februari 2019 22:05
    Past wel bij het publiek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sandervs

    • 6 februari 2019 08:46
    Ik doe deze events steeds met mijn kids samen en het is echt een geweldige ervaring, hou zelf ook niet van deze muziek maar het is wel iets bijzonders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 6 februari 2019 15:14
    Jeetje, mijn vrienden en ik gingen uit ons dak tijdens dit evenement. Heel gaaf gedaan door Epic.
    Ik had zelf nog nooit geluisterd naar deze muziek, en ik kende de artiest alleen maar doordat hij in een toernooi zat met Ninja. (Heb het album stiekem wel even in mijn play-list op Apple Music gezet)