"Marketing Xbox Live Community Games schiet tekort" | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

In een exclusief interview met Eurogamer laten Brian Jones (Binary Tweed) en Daniel Steger (Stegersaurus Games) weten dat ze de recent opgerichte dienst van Microsft, die nog niet beschikbaar is in Nederland, ver onder de maat vinden in vergelijking met de iPhone App Store en in deze staat ongewild en financieel onverdienstelijk vinden.

Nauwelijks marketing

Jones: "Het is stil geworden rond Microsft en XBLCG. Vooral in de laatste maanden is er nauwelijk sprake geweest van reclame voor het nieuwe kanaal. Als je het vergelijkt met de reclame die Apple voor hun iPhone App Store voert, dan is het beklagenswaardig te noemen." Steger vervolgt: "Zelfs populaire services zoals die van Apple hebben genoeg ontwikkelaars die games maken zonder geld te verdienen. Zij kampen echter met andere problemen; zij verdienen geen geld, omdat ze een van de velen zijn. Niet omdat er niemand is."

Niet goed genoeg

"Er wordt beweerd dat onze games niet goed genoeg zijn en daar zal zeker een kern van waarheid in zitten. Maar het feit is dat we twintig miljoen Xbox Live-gebruikers hebben van wie er vier miljoen regelmatig content downloaden. Dat de toptitels van XBLCG slechts tienduizend keer over de toonbank gaan, laat wel zien dat er iets serieus mis is met de marketingstrategie. Namelijk dat die er niet is", zegt Jones.

Oorzaken voor de matige toeloop van Xbox Live-gebruikers liggen volgens Steger en Jones vooral bij het gebrek aan kennis over het XBLGC-kanaal. Gamers weten niet wat het is of denken dat ze eerst ergens lid van moeten worden om de games te kunnen downloaden. Bovendien moeten de games op het kanaal concurreren met volwaardige games én Xbox Live-titels.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou