Nieuws
Labo VR

Zelda: Breath of the Wild en Mario Odyssey worden speelbaar in virtual reality met Labo

Via de Nintendo Labo VR Kit

Geschreven door Michel Musters op
Super Mario Odyssey en The Legend of Zelda: Breath of the Wild krijgen updates op Switch die de games compatibel maken met Nintendo Labo Toy-Con 04: VR Kit.

De updates komen op 25 april uit en het nieuwe Labo-pakket verschijnt op 12 april. Met dit pakket kunnen spelers met karton hun eigen vr-headset maken voor de Switch. Het Labo-pakket komt met cartridge waar allerlei games op staan, maar andere Switch-spellen hebben blijkbaar dus ook baat bij de vr-bril.

In onderstaande trailer is te zien op wat voor manier de bril samenwerkt met de games. In Super Mario Odyssey lijken spelers drie koninkrijken opnieuw te kunnen bezoeken in virtual reality, en Breath of the Wild lijkt in zijn geheel speelbaar in vr door een optie aan te vinken in het menu.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony introduceert deze zomer voetcontroller voor PlayStation VR-games Super Meat Boy Forever komt niet meer deze maand uit
29

Reacties op: Zelda: Breath of the Wild en Mario Odyssey worden speelbaar in virtual reality met Labo

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • kleinekoosjer

    • 5 april 2019 10:12
    Grappig idee.. maar is dit echt lekker voor je ogen?
    Aangezien het scherm (en het bijkomende licht) helemaal niet voor VR functie ontwikkeld zijn verwacht ik een goede kans op koppijn..

    Hopelijk komt er een item over, allicht zit ik er compleet naast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 5 april 2019 10:22
    Waarschijnlijk bedoel je ‘wellicht’. (Tenzij je geen enkel vertrouwen hebt in je eigen bericht.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 5 april 2019 10:21
    Waarom staat er zo vaak ‘lijkt’ in het artikel met daaronder een filmpje waarin alles wat ‘lijkt’ letterlijk bevestigd wordt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 5 april 2019 10:42
    @denver vermoedelijk om in te dekken. Als je aangeeft dat het zo is en tussentijds worden er aanpassingen gedaan heb je iets beweerd wat achteraf niet klopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KoningDriessen

    • 5 april 2019 10:41
    Hoe werkt dit moet je de bril de hele tijd voor je gezicht vasthouden of kan je de controllers loskoppelen en de bril met bijvoorbeeld een elastiek opzetten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 5 april 2019 11:01
    @KoningDriessen Ben ik inderdaad ook benieuwd naar, er zit geen headband bij zoals bij PSVR. Oculus of die HTC VR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KoningDriessen

    • 5 april 2019 14:09
    @Paxopoxo na het nog even te overdenken vermoed ik dat de joycons vast moeten blijven zitten, daar zitten volgens mij de bewegingssensoren in die de bril nodig heeft. Dat doet mij vermoeden dat je het ding de hele tijd vast moet houden dus niet echt geschikt voor langere sessies

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 5 april 2019 20:43
    @KoningDriessen Dat lijkt me schier onmogelijk om op die manier Zelda uit te spelen.. Misschien levert Ninty wel twee elastiekjes erbij om achter je oren te klemmen.. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 april 2019 11:48
    kan iemand mij vertellen hoe een game als zelda, die amper 30fps op de switch zelf draait, in VR minstens 60 of 90fps kan halen ?

    Anders ben ik bang dat het Zelda: Vomitting in the Wild wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 5 april 2019 12:36
    @casualkiller als het ingame voedsel dan niet goed gekookt is, dan is het wel een realistische bijkomstigheid :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floppyhoofd_

    • 5 april 2019 12:47
    @casualkiller I'd play that XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 5 april 2019 13:03
    @casualkiller
    Hahahaha mooi

    Misschien zit er meer verhaal in die game dan in BotW zelf zat.
    Ik vond de game schitterend maar het verhaal saai. Ik ben overigens ook bang dat het niet al te best zal spelen. Maar we zullen zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 5 april 2019 14:49
    De Switch gaat dezelfde kant op als de WiiU,
    je ziet het eigenlijk al overduidelijk.
    Matige toptitels zoals Zelda en Mario.
    De aankomende upgrade is noodzakelijk willen ze nog serieus worden genomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 april 2019 15:04
    @Devenace ik heb geen switch, maar de wii-u vond ik een geweldig apparaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 5 april 2019 15:30
    @casualkiller Same here, en nog steeds trotse eigenaar van een WiiU.
    Jammer dat de eshop niet meer wordt uitgebreid met klassieke titels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 5 april 2019 21:00
    @Devenace Heel jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 5 april 2019 15:21
    @Devenace Hahaha 😂 tuurlijk, overduidelijk al dezelfde kant op als de Wii-u 😜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 5 april 2019 15:35
    @Jumpman Ja kan je me nog hyped maken met wat komen gaat? Ik hoor het graag en laat me graag overtuigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 5 april 2019 16:24
    @Devenace als jij erg beperkte interesses hebt dan is dat je goed recht maar ontkennen dat er iets fatsoenlijks komt voor de switch is je kop in het zand steken 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 5 april 2019 16:27
    @Jumpman Alweer zo een triggered borderline gamertje dat flipt als je kritiek geeft of iets ziet afglijden in de afgrond als je over zn “device” praat.