De Japanse Mario Kart voor de GBA is misschien al een tijdje in de winkels te vinden, de Amerikaanse versie is onlangs uitgekomen. Vandaar ook dat IGN gisteren de review wist te plaatsen. En zoals altijd pakken zij weer uit met een erg hoge score. Ditmaal is het een 9.5 voor deze, overigens wel erg goede, 'funracer'.

Volgens IGN is het vooral de houdbaarheid die erg goed is aan de game. En inderdaad, 40 circuits voor een GBA spel is heel veel en dan te bedenken dat je ook nog verschillende scores kunt krijgen voor elk kampioenschap. Kunst is natuurlijk om overal de hoogst haalbare scores te behalen. Nintendo deed er in ieder geval goed aan om deze game niet geforceerd als launchtitel te laten komen, maar even te wachten tot de game beter werd.

Mario Kart Super Circuit is a perfect example of how a little extra development time can do a Game Boy Advance title wonders -- the game made its first playable debut almost a year before this review, and it's obvious that the additional time in development worked to the game's and developer's advantage. This title is an awesome Game Boy Advance game that shows off everything the system's capable of, from the single and multiple cartridge, four player link, to the digitized audio, to the hardware's pseudo-3D capabilities. It's a GBA game with very few flaws -- it's a shame that it didn't quite make the system launch, but the extra wait did the game wonders, and it shouldn't be missed.Zelf zijn we ook al in het bezit van de Japanse versie van Mario Kart Super Circuit. Hoewel IGN geen nadeeltjes wist te vinden, vonden wij zelf dat de 'lag' in de linkkabel optie soms wel erge vormen aannam. Verder is het jammer dat de Battle mode alleen gespeeld kan worden als er meerdere cartridges aanwezig zijn. Desondanks is Mario Kart Super Circuit dé titel om een GBA voor te kopen.