Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
None

Mario Kart 8 Deluxe bevat geen nieuwe banen

Evenveel als de Wii U-versie

Geschreven door Peter Paardekooper op
Mario Kart 8 Deluxe, de Switch-versie van de populaire kartracer die in april verschijnt, bevat evenveel tracks als het origineel op de Wii U.

Volgens een presentatie tijdens de Nintendo Switch Experience werd er gemeld dat Mario Kart 8 Deluxe een totaal van 48 banen gaat bevatten. Dit is evenveel als de game op de Wii U al had, met dlc-banen meegerekend.

De Deluxe-versie van Mario Kart 8 komt wel met een nieuwe versie van de Battle Mode, inclusief nieuwe en terugkerende arena's. Verder zijn enkele nieuwe personages, karts en items, en een Smart Steering-functie voor beginnende spelers toegevoegd.

Mario Kart 8 Deluxe verschijnt 28 april exclusief voor Nintendo Switch.

Bron: Nintendo Everything

Dit artikel delen:

Lees meer

Video: Florian checkt de Asus GL502VM gaming laptop Nintendo zendt morgenavond Direct uit over Fire Emblem
50

Reacties op: Mario Kart 8 Deluxe bevat geen nieuwe banen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • None

    Mysticmaus

    • 5 maanden geleden
    mmh , dan is er voor mij geen reden om deze titel nog een keer te kopen :( , jammer.

    Meer voor de mensen die deze titel niet op de Wii U hebben gekocht maar toch een kans willen geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    FishSt1ck

    • 5 maanden geleden
    @Mysticmaus Of natuurlijk mensen die nooit een WiiU hadden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Xanadu

    • 5 maanden geleden
    @FishSt1ck Die hadden het dus niet op de WiiU gekocht. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    fragfreak

    • 5 maanden geleden
    @FishSt1ck Bijna iedereen dus, vrijwel niemand had een WiiU (en terecht)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Sabor

    • 5 maanden geleden
    @fragfreak
    Hoezo terecht? Als mensen de games op WiiU leuk vinden dan koop je er toch 1. Ik heb denk ik een stuk of 10 games op WiiU, genoeg dus om een console voor aan te schaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    RAPPA

    • 5 maanden geleden
    "Geen nieuwe banen" is wat anders dan hetzelfde aantal banen als zijn Wiiu voorganger. Wat is het nu?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 5 maanden geleden
    @RAPPA je hebt gelijk zelfde aantal kan er altijd 1 uitgehaald zijn en vervangen voor een nieuwe of een update er van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    garciagarcia

    • 5 maanden geleden
    Echt een schande Nintendo! Meen ik oprecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Sander999

    • 5 maanden geleden
    @garciagarcia
    Want? De PS4 en in mindere mate de X1, brengt de één na de andere remaster uit. Ik snap het verschil niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    garciagarcia

    • 5 maanden geleden
    @Sander999
    Omdat Nintendo dit spel als IP in handen heeft en ervoor kiest om een remake uit te brengen. Terwijl ze makkelijk extra content aan deze game hadden kunnen toevoegen, of beter een nieuwe Mario Kart.
    En aangezien er qua third partys weinig uitkomt voor een Nintendo console, moeten ze het hebben van hun eigen goede en sterke IP's.

    Bij Playstation en Xbox ligt dat heel anders, omdat…
    1. Deze games (remakes) niet ontwikkeld worden door hunzelf
    2. Er genoeg andere games uitkomen voor hun consoles, want ze worden volop ondersteund door third partys

    Hierdoor zal je als gamer alleen een remake kopen als deze ontzettend goed is of omdat je deze hebt gemist op de vorige console. Vind je het niks? Dan zijn er nog genoeg andere games om te kopen/ spelen.

    Een Mario Kart is daarentegen met geen enkele game te vergelijken en er komt niks uit op de Switch wat hierop lijkt of ook maar in de buurt komt. Ik hoop daarom van harte dat deze Mario Kart niet goed verkoopt op de Switch en Nintendo wakker schudt om nieuwe content te creëren om een remake acceptabel te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    nicster

    • 5 maanden geleden
    @garciagarcia een nieuwe Nintendo console MOET idd een nieuwe mario kart hebben. En dan eigenlijk wel bij launch.. dat zelfde geldt overigens ook voor een nieuwe mario titel, vind ik dan. Op dit moment hoef ik de switch dan ook nog niet, maar rond de feestdagen 2017 zal het een stuk interessanter zijn.

    racespellen vind ik trouwens weinig interessant om als remaster uit te brengen… dat is geloof ik dan ook nog niet eerder gebeurt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 5 maanden geleden
    @garciagarcia
    Kort samengevat: Deze port is exact hetzelfde als de ports die op de PS4 en Xone uitkomen.

    Lange versie:
    Je noemt allemaal loze argumenten op. Zowel 1 als 2 hebben niks te maken met het feit waarom deze remaster anders zou zijn dan de remasters op de PS4 en de Xone. "1. Deze games (remakes) niet ontwikkeld worden door hunzelf" Als voorbeeld, wat is het probleem of ze door een externe studio of interne studio worden gemaakt? Nintendo gebruikte Wind Waker HD als oefening om ervaring met de Wii U hardware op te doen. De gebruiker boeit het niks wie het maakt, zolang de game er maar is.

    "Nintendo wakker schudt om nieuwe content te creëren om een remake acceptabel te maken.". Nieuwe personages, nieuwe battle mode, nieuwe battle tracks, nieuwe items, nieuwe vehicles?

    Ik ben er vrij zeker van dat Nintendo deze game alleen port omdat het anders nog minstens een jaar tot twee jaar duurt voordat ze een volledige nieuwe game af kunnen hebben. Deze port stimuleert snelle sales en is daarna veruit de beste Mario kart die ooit is gemaakt. Alle mensen die de game hebben gemist op de Wii U krijgen nu de kans om dit pareltje te beleven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    fragfreak

    • 5 maanden geleden
    @markiewong Wat een bullshit is "Nintendo gebruikte Wind Waker HD als oefening om ervaring met de Wii U hardware op te doen." trouwens, dan heb je echt totaal geen verstand van programmeren als je dat denkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 5 maanden geleden
    @fragfreak Natuurlijk was de game niet puur als oefening. Maar je doet altijd meerdere testen op nieuwe hardware doormiddel van prototypes. Je ' leert' hardware kennen over tijd en zo haal je er steeds meer uit, dat is ook waarom games voor de PS3 veel beter uitzagen richting het einde van de levens cyclus. Nintendo haalt vaak het maximale uit hun eigen hardware doordat ze zowel de software als hardware zelf ontwikkelen, dezelfde synergie die Apple heeft in hun producten en waarom iOS zoveel efficienter is dan Android.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    garciagarcia

    • 5 maanden geleden
    @markiewong
    Het heeft er alles mee te maken. Dat jij het niet gelijk snapt is niet mijn probleem. Maar ik wil het met alle liefde nog even uitleggen:

    Nintendo maakt al zijn eigen IP's zelf. Het is voor hen dus eigenlijk onmogelijk om tegelijkertijd aan een nieuwe Mario, Mario Kart, Donkey Kong, Zelda en een Metroid te werken. Dat heeft te maken met beleid en capaciteit.

    Dat probleem hebben PlayStation en Xbox niet. Als uitgever A en B zeggen, zullen wij onze game oppoetsen en opnieuw uitbrengen voor de PS4 en X1, dan hebben PlayStation en Xbox daar weinig werk aan. Ze geven hun goedkeuring en na een tijdje ligt de game daadwerkelijk in de schappen. Noem jij één game die PlayStation of een Microsoft zelf ontwikkeld hebben en die als remake is uitgekomen. Het is voor 90% allemaal third partys, en dat ontbreekt echt op de Nintendo dat aanbod.

    Nintendo daar in tegen moet alles zelf creëren en zo komen we weer op bovenstaande redenen als capaciteit. Ze hebben de capaciteit niet om op dit moment een nieuwe Mario Kart uit te brengen, omdat ze slecht beleid voeren. Ze weten al heel lang dat ze een nieuwe console gaan uitbrengen, zorg dan ook dat je klappers hebt bij de launch ipv alleen een Zelda. Zorg dat je Mario Kart team al ruim van te voren aan de slag kan met een nieuwe game ipv een remake. Er zitten niet eens nieuwe banen in, en dat is het belangrijkste aan deze hele fukkin game…

    Snelle sales zal allemaal wel, maar ook Nintendo is dus gewoon lui en denkt er makkelijk over. Ooh, we gooien Mario Kart 8 wel weer in de schappen voor de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 5 maanden geleden
    @garciagarcia Oke laat ik het anders verwoorden. Als ze voor launch een volledige nieuwe Mario kart konden af hebben, die sowieso betere zou verkopen dan een port van deel 8, waarom zouden ze dat niet doen? En als voorbeeld, Naughty dog heeft zelf The last of us geport.

    Je argument over outsourcen is ook apart, want Nintendo doet dit zeer regelmatig. Ocarina of time 3D, Majora's mask 3D en Twilight Princess HD zijn allemaal geoutsourced. Daarnaast heeft Retro studios meegeholpen met het maken van Mario kart 7. Nintendo had makkelijk studio A kunnen vragen om de game op te poetsen en over te porten.

    Waarom zouden ze dit niet gedaan hebben? Geen idee. Willen ze snelle sales, heeft de DLC niet genoeg verkocht, was de ROI op dit deel te laag? Nintendo EPD is 1 van de grootste development studios in de wereld en heeft aparte teams voor Zelda, Mario kart, 2D Mario, 3D Mario, Animal Crossing etc. Al deze games hebben hun eigen producer and tevens portfolio manager. Het ontwikkel van game A heeft dus bijna geen invloed op de voortgang van game B.

    Ik ben persoonlijk dan ook verrast door het kleine aantal games die Nintendo nu heeft aangekondigd na zo een lange droogte. Maar snel mensen inhuren op project basis is NIET de oplossing. Deze mensen moeten getrained worden, ze moeten ervaring opdoen en alleen op deze manier krijg je games met een kwaliteit die zij hanteren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    LordLuc

    • 5 maanden geleden
    Quick and dirty port. Beetje jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 5 maanden geleden
    Ach sony doet dit constant met remakes van ps3 spellen, vooral het eerste jaar van de ps4. Dan zeurt niemand erover ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 maanden geleden
    @-it- Niemand behalve jij natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    vjiezze vir

    • 5 maanden geleden
    @-it- idd remasters schieten overal als paddenstoelen uit de grond… ik zie het probleem ook niet dat deze paddestoel in een kart gaat zitten..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.