Een tijdje terug werd door Illusion Softworks Vietcong aangekondigd, een first person shooter die zich afspeelt tijdens de Vietnam oorlog. Het spel wordt echter niet door Illusion ontwikkeld maar door Pterodon, de makers van Flying Heroes, een spel dat in 2000 uitkwam en ook onder het Illusion Softworks label werd uitgegeven. De samenwerking is puur financieel en Illusion Softworks helpt verder niet mee met de productie van het spel. Dat is een van de dingen die te lezen is in het interview van de makers met de Tsjechische site Doupe.cz. Verder gaan ze in op de gameplay van het spel:Doupe: Is Vietcong going to be another AAA title?

Jarek Kolar: Absolutely. Vietcong will be revolutionary in many ways. Although we keep the common style of this genre we also try to include as much of unique elements as we can, authentic atmosphere is one of the most important issues for us. Though we expect a tough competition in the genre of FPS I hope Vietcong is going to be one of the best FPS games of the year.

Doupe: How much time did you already spend working on Vietcong? Is it possible to compare this project with some other current game so that we can have a better idea of what's going on?

Jarek Kolar: We've been working on Vietcong for more than two years. As I said in the previous answer our goal is a game comparable to current top FPS games - and this means titles like Medal of Honor, Return to Castle Wolfenstein, Soldier of Fortune 2. Except the action gameplay which is the core of every FPS we also attach importance to most realistic graphics and sounds. Nu hebben we laatst dat leuke nieuwtje gehad over PR taal, nou in dit interview kunnen ze er wat van! "Wij willen dat ons spel vergelijkbaar is met de top van de FPS games, máár (in tegenstelling tot de andere) willen wij realistische graphics en geluiden". Misschien moeten we het maar met een scheutje zout nemen en zien wat ze ervan gebakken hebben als dit spel naar 2 jaar harde arbeid in september van dit jaar op de schappen ligt. Lees het hele interview hier.