De PC-versie van Ghostbusters: The Videogame heeft geen multiplayermodus omdat er te weinig tijd en niet genoeg mankracht was. Dat melden de ontwikkelaars van de game. Hiermee reageren ze op het eerdere bericht dat PC-bezitters het zonder degelijke multiplayermodi moeten doen, terwijl de consoleversies wel in online-opties voorziet. In een persbericht, gestuurd naar Big Download, reageert Dan Irish, directeur van Threewave Software en medeverantwoordelijk voor de multiplayer in de game, op de berichten. "Multiplayerondersteuning hebben voor de PC-versie van Ghostbusters is altijd al een grote wens van Threewave en Terminal Reality geweest. Onze focus lag echter bij de consoleversie, omdat we daar het maximale uit wilden halen. Het moest een ervaring worden die ervoor zorgt dat meerdere spelers verscheidene thema's van de film opnieuw kunnen ervaren."

"Toen we gingen kijken naar de middelen die nodig waren om multiplayerondersteuning voor de consoles en de PC te maken, werd het eigenlijk een vraag van wat haalbaar was zonder daarbij de kwaliteit uit het oog te verliezen. Met de middelen die we voorhanden hadden, was het niet mogelijk om iedere versie met een multiplayergedeelte uit te rusten; er was gewoonweg nog teveel te doen. Er moesten dus concessies gedaan worden. Daarom besloten we ons te richten op de consoleversies, zodat deze versie de best mogelijke ervaring biedt."