Nieuws
Monkey Island

Maker Monkey Island wil rechten terugkopen van Disney

'Ik betaal er echt geld voor'

Geschreven door Michel Musters op

Ron Gilbert, de maker van Monkey Island, zou de rechten op de franchise graag terugkopen van Disney, dat op dit moment de rechten bezit. Dat laat hij weten op Twitter.

"Beste Disney, nu dat julie geen games meer maken: laat mij alsjeblieft de rechten op mijn Monkey Island- en Mansion Mansion IP's terugkopen. Ik betaal er echt geld voor." Gilbert doelt hiermee op het feit dat Disney eerder deze maand heeft aangekondigd te stoppen met het maken van games.


Gilbert bedoelt met laatstgenoemde naam Maniac Mansion, een andere adventuregame die hij ook heeft gemaakt. Later liet Gilbert weten dat hij niet goed is in het correct spellen van zijn eigen Twitter-berichten.

Gilbert werkte aan de eerste twee Monkey Island-games, alsmede Maniac Mansion en het vervolg, Day of the Tentacle. De games werden gemaakt bij ontwikkelaar LucasArts, dat inmiddels onderdeel is van Disney.

Op dit moment werkt hij aan een nieuwe game, Thimbleweed Park, die expres wordt vormgegeven als een oude adventuregame. De game komt later dit jaar of januari volgend jaar uit op pc, Mac, Linux en Xbox One. Gilbert twijfelt nog, omdat hij "niet verkoopcijfers van Call of Duty wil stelen".

Bron: Twitter

Dit artikel delen:

Lees meer

Valve-ontwikkelaar noemt Oculus Rift een kopie E3 krijgt dit jaar gratis evenement voor consumenten
11

Reacties op: Maker Monkey Island wil rechten terugkopen van Disney

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • SuperDre

    • 24 mei 2016 10:11
    Betwijfel of Disney dat zal doen, Disney zal zelf geen games meer maken, maar geeft andere studio's wel de mogelijkheid om hun IP's in licentie te nemen (zoals EA met star wars)..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 mei 2016 10:18
    Als ze het zouden overwegen en Gilbert wil een nieuwe Monkey Island maken dan hoop ik dat het weer terug gaat naar de roots van deel 1 en 2 want wat een heerlijke games waren dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 24 mei 2016 10:31
    @ShadowX
    Deel 3 is persoonlijk mijn favoriet uit de reeks. De stijl had veel weg van een tekenfilm. Blijft een van mijn favoriete adventure games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 mei 2016 10:39
    @obi-twan kenobi

    Mee eens deel 3 vond ik ook geweldig maar deel 1 waar het allemaal mee begonnen is heeft toch heel wat teweeg gebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 24 mei 2016 10:42
    Disney zal er wel een idioot hoge prijskaartje aan hangen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mrakd

    • 24 mei 2016 10:59
    Wat mij betreft mogen ze alle Monkey Islands opnieuw uitbrengen voor de ps4. Ben gestopt met spelen na MI3 omdat de besturing zo rottig was. Zou mooi zijn als daar verandering in kon komen.

    Iemand hier überhaupt deel4 uitgespeeld?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 24 mei 2016 14:16
    @mrakd
    Ja, heb m uitgespeeld. Leuke game, maar haalt niet het niveau van de eerdere delen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichi

    • 24 mei 2016 11:41
    Alle Monkey islands gespeeld, wat een geweldige spellen en humor. Hoop dat Disney hierop ingaat, wellicht niet in de vorm van verkopen, maar wel dat hij met de licenties aan de slag mag om een nieuwe game uit te brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exalian

    • 24 mei 2016 12:00
    Ik heb al eens eerder een email gestuurd naar Ron Gilbert om zijn point&click; adventures terug te nemen, en dan uit te brengen op de WiiU. Zoals ik in mijn email naar hem heb aangegeven heb ik altijd gedacht dat bij het onthullen van de Wiimote dat de point&click; adventures weer een comeback zou maken, maar dit is niet gebeurt. Daar-en-tegen werden er wel remakes gemaakt voor consoles met joystick controls. Erg jammer!
    Een Ron Gilbert Adventures bundel met al zijn point&click; adventures voor de WiiU zou geweldig zijn met Wiimote controls! En daarnaast kan de WiiU eigenaar wel wat games gebruiken. ;)
    De "aanwijs functie" van de Wiimote is echt geweldig voor dit soort games. Een mooit voorbeeld is Zack&Wiki; !! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Garia666

    • 24 mei 2016 12:36
    nevermind

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 24 mei 2016 14:06
    Als Disney slim is gaan ze ieg in gesprek en kijken ze of een game kunnen uitbrengen/maken hoe de rechten dan ook uiteindelijk gaan liggen.