Maker EVE Online denkt sterk aan duurdere items | Gamer.nl

Maker EVE Online denkt sterk aan duurdere items | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Mijn perspectief en dat van de Council of Stellar Management [een raad van EVE-spelers] is dat we ergens best 1 miljard voor zouden kunnen vragen, zolang het maar niet de gameplay beinvloedt van Eve Online. Als er een of andere gigantisch rijke kerel is die het wel wil kopen, maakt mij dat niets uit en de CSM ook niet. Als dat geld ons helpt om EVE te ontwikkelen", aldus Gylfason. 

Gylfason zegt dat er al genoeg gehandeld wordt in virtuele items tu en spelers, en dat daar ook grote bedragen in omgaan. "Ik heb er geen last van als iemand een glitterpaard koopt en zijn geld aan zoiets stoms besteedt." Alex Gianturco van de CSM beaamt de uitspraak van Gylfason en zegt dat mensen altijd geld uitgeven aan nutteloze dingen. "Of het nu in een MMO is of wanneer ze een te grote auto of huis kopen."

Ontwikkelaar CCP zal binnen het transactiesysteem verschillende gradaties aanbrengen in de prijzen die het vraagt voor items. Zo komen er "betaalbare" items, maar ook "luxegoederen" en voorwerpen die enkel bedoeld zijn voor spelers die heel veel geld te besteden hebben, of het daarbij nu om echt geld gaat of valuta binnen EVE Online.

Controversieel

CCP kreeg de afgelopen tijd veel kritiek te verduren nadat een interne nieuwsbrief uitlekte waarin het microtransactiesysteem besproken werd. Daarin werden fanatieke spelers aangemerkt als een ideale manier om veel geld te verdienen. Naar eigen zeggen nam het bedrijf in de interne memo zo'n controversieel standpunt in, om de discu ie in het bedrijf aan te wakkeren.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou