Nieuws
Breaking Bad

Maker Breaking Bad had idee voor game gebaseerd op serie

Game moest in de stijl van Grand Theft Auto worden

Geschreven door Michel Musters op
Vince Gilligan, de maker van Breaking Bad, had ooit een idee voor een game gebaseerd op de televisieserie.

Dat laat hij weten in een recentelijk verschenen aflevering van Inside the Gilliverse. "Ik herinner mij dat ik mij afvroeg wie Grand Theft Auto maakte. Ik vroeg mij af of er niet iets met Breaking Bad in die stijl gedaan kon worden. Ik vind het nog steeds logisch klinken."

Gilligan legt uit dat het idee nooit van de grond is gekomen, maar dat er wel meerdere pogingen zijn gedaan om een game rondom Breaking Bad te maken - buiten de verschillende mobiele games die er zijn verschenen. Zo zou er ooit zelfs een PlayStation VR-game gebaseerd op Breaking Bad in ontwikkeling zijn geweest.

De laatste aflevering van Breaking Bad, waarin een leraar samen met zijn student drugs maakt en verkoopt, kwam in 2013 uit. De spin-off-serie Better Call Saul ging vervolgens in 2015 in première, en op dit moment worden daar de laatste afleveringen van uitgezonden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gratis Monster Hunter Rise: Sunbreak-update komt vandaag uit Everybody's Golf-studio werkt mogelijk aan nieuwe golfgame
11

Reacties op: Maker Breaking Bad had idee voor game gebaseerd op serie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DarkraverX

    • 10 augustus 2022 15:06
    De serie is zo geweldig, zij nu met Better Call Saul bezig en ook die is geweldig.

    Gelukkig gaat het goed met Saul, bizar dat hij op de set gereanimeerd moest worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 10 augustus 2022 16:34
    Toevallig van de week weer een keer begonnen met kijken omdat mijn vriendin Breaking Bad nog nooit gezien had (schandalig, ik weet het). Wat een fantastische serie is het toch, echt wereld niveau.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 augustus 2022 16:38
    @The_Stifmeister beide series zijn inderdaad geweldig, denk dat ik BCS beter vindt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 10 augustus 2022 21:48
    @Ziminar Ja voor mij is BTC nu de main serie en BB een spin-off

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 11 augustus 2022 00:36
    @Mmo-veteran BTC ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 11 augustus 2022 00:35
    @The_Stifmeister Vergeet de film na Breaking bad niet te kijken, de afsluiter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 11 augustus 2022 06:49
    @DarkraverX
    Gaan we zeker doen, en daarna nog Better Call Saul…Voorlopig genoeg te kijken :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 11 augustus 2022 09:41
    @The_Stifmeister De film heet El Camino: A Breaking Bad Movie

    Is de afsluiter over Jessie.

    Maar denk dat je de naam misschien al wist. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 11 augustus 2022 09:48
    @DarkraverX
    Ik heb 'm gezien :) Kan nooit genoeg van Breaking Bad zien :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 10 augustus 2022 19:59
    Inderdaad een goede serie. Maar mijn nummer 1 blijft The Wire. Voor wie die niet hebben gezien, geef het een kans. Staat op HBO max. Begint erg langzaam maar daarna pfffff. The Wire is voor mij, wat Ubisoft voor Coola is. Sorry kon het niet laten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 11 augustus 2022 01:57
    Omar comin’