In het Engelse magazine MCV, een magazine voor de financiële- en marketingkant van de gamesindustrie, is een advertentie van Doom 3 verschenen waarin enkele opvallende dingen te lezen zijn. Allereest prijkt bovenaan de advertentie de volgende tekst:"We said it will be out when it`s done....It`s done!"Hieruit zou je kunnen concluderen dat het spel inmiddels haar goldstatus heeft bereikt, iets wat met een releasedatum van 3 augustus niet geheel onwaarschijnlijk is. Het kan echter ook meer symbolisch bedoeld zijn, in de zin van: 'We zijn nu zo ver, dat het marketinggebeuren los kan gaan'. Dat gegeven wordt gevestigd door de rest van de advertentie, waarin de marketingplannen voor Doom 3 uit de doeken gedaan worden.

Activision is van plan behoorlijk te adverteren voor Doom 3, zowel in magazines, online als op televisie en radio. Verder komt er een groots launch-evenement waarover ook in mainstream publicaties geschreven zal worden. Rond de launch van de Xbox versie zal nog eens een promotiecampagne van drie weken volgen. Verder zal in winkels en life-style magazines nog zes maanden na release geadverteerd worden voor het spel. En natuurlijk staat er een speciale pre-order actie in de planning. Rond de release zal je dus waarschijnlijk niet om Doom 3 heen kunnen. Nu graag nog wat échte zekerheid, want die datum van 3 augustus staat nog steeds slechts met potlood in onze agenda.