Op gamespot is deze week een Mafia-week gaande. En dan doelen ze op de game, niet op de gangsters zelf. Ze sluiten deze week vandaag af met een interview met twee mensen uit het team van Illusion Softworks. Deze zijn de lead graphic artist Pavel Cizek en Michal Chovanec, de sound engineer.

Voor de game hebben ze een hoop research gedaan naar Amerikaanse architectuur en door middel van het lezen van ontzettend veel boeken over de Mafia. Ze hebben uit heel Amerika echt bestaande gebouwen gefotografeerd en die samen in één stad in de game verwerkt. Zo vonden ze dat ze de beste gangster sfeer hebben gecreeerd. Wat aan de screenshots te zien wel klopt.

Verder zal Mafia ook op langzame systemen werken, en bestaan er zelfs nog geen high-end systemen die het onderste uit de Mafia kan kunnen halen. Maar met behulp van vele technieken en instellingen zal het op langzame systemen, weliswaar grafisch een stuk minder, ook goed draaien.

Er komen nog veel meer onderwerpen aan bod, te veel om hier te noemen, daarvoor verwijs ik je naar het informatieve interview.GSUK: How gory will the game be?

PC: Not us much as some other games. I don't think that it is necessary to have limbs and bowels flying in the air to attract people's attention. Our game is about the story and is gory exactly as it needs to be.

GSUK: To us this game just calls out for an atmosphere-inducing period soundtrack, is that the way you are going? Michal Chovanec: Yes, we already have some movie music from Hollywood. And we are also thinking about licensing some tracks from people like Artie Shaw or Glenn Miller.

Dit is zeker wel een game om in de gaten te houden...