Nieuws

Madden NFL 21 verguisd door fans, laagste score ooit op Metacritic

Review bomb

Geschreven door Erik Nusselder op
Madden NFL 21 wordt verguisd door fans en is het doelwit van een review bomb op Metacritic, waarbij vele gebruikers tegelijk een slechte score plaatsen. Spelers zijn ontevreden over bugs en een gebrek aan verbeteringen in het nieuwste deel.

De User Score op Metacritic stond op het laagste punt op een 0,4, de laagste score die ooit op de website is voorgekomen. Inmiddels is de score opgekrabbeld naar 0,5.

Spelers gebruiken daarnaast de hashtag #NLFDropEA om hun ongenoegen kenbaar te maken. Electronic Arts heeft als enige de licentie om NFL-games te maken. Fans roepen de NFL met de hashtag op om hun relatie met EA te beëindigen en iemand anders de games te laten ontwikkelen.

EA erkent een aantal van de problemen en werkt aan updates voor het spel. De derde titelupdate moet op 10 september uitkomen en een aantal van de bugs en gameplayproblemen verhelpen. "Madden NFL is een live service en spelers weten dat de launch slechts het begin is van de Madden-reis. We brengen regelmatig updates uit na de launch om de gameplay aan te passen op jullie feedback. Ook blijven we de game evolueren met nieuwe content en ervaringen", zegt de ontwikkelaar in een update.

Dit artikel delen:

Lees meer

McAvoy en Ridley aan het werk bij Twelve Minutes 'WB Games is te waardevol en wordt niet verkocht'
10

Reacties op: Madden NFL 21 verguisd door fans, laagste score ooit op Metacritic

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    JohnniePeters

    • 2 september 2020 12:23
    Mooi zo.
    Hopelijk komt de voetbalwereld ook in opstand tegen het gedrocht dat E.A. heet.
    Het is toch onbestaanbaar dat we het anno 2020 nog moeten zonder alle stadions van de clubs, laat staan alle andere activiteiten en elementen van ons voetbal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 2 september 2020 13:17
    @JohnniePeters Je noemt enkel de stadions? Dat kan me nou echt m'n reet roesten. Ik zie liever een voetbalgame die fair is, goed werkt (zonder bugs) en waar je niet elk weekend wel 1 disconnect om je oren krijgt.

    Met alle problemen van afgelopen jaar met FIFA vind ik het echt bizar dat er zoveel mensen zijn die roepen om meer stadions. Dat maakt de game toch niet beter? Ik heb 1000% liever dat ze zich focussen op de gameplay en deze zwaar verbeteren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JohnniePeters

    • 2 september 2020 13:56
    @garciagarcia, misschien bent u geen voetbaldier qua support en de totaalbeleving. Dan kan ik mij uw standpunt goed voorstellen.
    Wat ik dus wil is wel alle stadions, intro filmpjes van tifo-acties, intro's met gebeurtenissen buiten het stadion, rondom het stadion. Misschien zelf nog met zelf speelbare elementen van hooligans erin. (dus een ingeprogrammeerde vechtgame in de bossen ergens tussen een paar groeperingen, een verbouwing van het een of ander). Maar vooral de stadions ja, dat lijkt me geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 3 september 2020 07:10
    @JohnniePeters Wat jij omschrijft zou echt de ultieme footie zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 9 september 2020 17:06
    @JohnniePeters hahahaha speelbare elementen van hooligans. Ja, want clubs willen echt met die mensen geassocieerd worden … Hooligans zijn juist de groep die het voor de rest verpest. Denk aan de Europese straffen die zowel Ajax, PSV als Feyenoord in het verleden hebben gekregen. Dat waren niet de lieve doorsnee supporters. Maar de doorgesnoven gekkies die denken dat het stoer is om met een balaclava op te lopen en gekke dingen te roepen.

    Dat gaat een voetbalgame toch nooit promoten. Ik snap echt niet dat je dit soort dingen verwacht in een voetbalgame…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JohnniePeters

    • 2 september 2020 13:59
    @garciagarcia U praat over disconnect. Dus ik denk dat u dan online voetbalt tegen andere mensen. Ik doe zoiets niet. Ik wil Single-Player. Omdat er altijd wel een 14 jarig kereltje te vinden is die 8 uur per dag een half jaar lang die game aan gort speelt, en mij derhalve afslacht op het veld. Ieder het zijn, maar ik speel nooit iets online.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 2 september 2020 14:32
    Wat een enorm arrogante reactie ook van EA. Jullie moeten maar gewoon geduld hebben en wachten tot wij de game fixen.
    Ja EA, het is ook niet alsof jullie die exact zelfde game niet al jaren maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dakoota

    • 2 september 2020 14:44
    de Metacritic score voor NFL 21 stond een paar dagen geleden op 0,3 en daarmee was het de laagste score ooit in de geschiedenis. Ik weet niet welke game slechter is: NFL 21 of ET (Atari 2600). EA probeert oa. het probleem in de VS op te lossen door de game massaal gratis aan te bieden als je Madden 21 op social een 'liked' geeft. Hoe zielig is dat. Bij Atari hadden ze nog de "waardigheid" om die ET cassettes te dumpen in de woestijn van New Mexico.

    Ik hoop dat er ooit een opvolger komt voor NFL 2k5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JohnniePeters

    • 2 september 2020 15:13
    @dakoota
    Amen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 2 september 2020 20:08
    @dakoota
    Man wat heb ik genoten van de 2K series van NFL op de PS2
    Mag van mij echt wel terug komen.