MachineGames legt uit waarom Wolfenstein 2 geen multiplayer heeft | Gamer.nl

MachineGames legt uit waarom Wolfenstein 2 geen multiplayer heeft | Gamer.nl

Ontwikkelaar MachineGames legt uit waarom Wolfenstein 2: The New Colossus geen multiplayer-modus bevat.

Tommy Tord on Björk, de designer van Wolfenstein 2, vertelde aan Gamesindustry.biz dat multiplayer alleen maar in de weg zou staan van het verhaal:

"De enige manier waarop we een verhaal kunnen overbrengen waarin spelers zich kunnen verdiepen is door alleen te focu en op singleplayer. Een multiplayer-component zou dit alleen maar in de weg zitten. Dat is namelijk wat er gebeurt als je twee dingen tegelijkertijd probeer te doen."

Ook al draait de gameplay van Wolfenstein voornamelijk om actie met geweren ziet MachineGames haar spellen niet als shooters, maar als actie-avonturen. "We hebben het gevoel dat onze games over veel meer gaan dan alleen maar schieten," vertelt Tord on Björk. De ontwikkelaar zet de setting en het verhaal dus boven de gameplay van Wolfenstein 2.

"Het is een fictionele setting, natuurlijk, en het is een krankzinnig verhaal, maar we proberen het zo eerlijk mogelijk te vertellen. Dat is ons doel," vertelt MachineGames, "Er zijn zo veel dingen die jullie niet zien. We zoeken de uitersten op van wat mogelijk is met Wolfenstein, terwijl we doorzetten wat de games zo speciaal maakt: de drama, de menselijke relaties, met donkere humor en geweld."

Of liefhebbers dezelfde kijk hebben op de focus van de Wolfenstein-franchise is nog maar de vraag. Echter heeft de ontwikkelaar nu wel duidelijk gemaakt waarom de aankomende Wolfenstein-game geen multiplayer bevat.

Eerder gaf Bethesda een trailer vrij waarin nazi-robots en Hitler belicht worden in Wolfenstein 2: The New Colo us. De game komt vrijdag 27 oktober uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc, waarna het spel in 2018 op Nintendo Switch verschijnt.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou