Ea en Crave Entertainment kondigden vandaag aan de action/adventure Mace Griffin Boutny Hunter uit te brengen. Dit is goed nieuws voor degene die van dit genre houden aangezien er een schaarste is aan goede nieuwe adventures.

Het verhaal dat achter MGBH schuilt gaat als volgt: Honderden jaren in de toekomst ontdekken een aantal dominante rassen (de Jaldari, Velleakan and last but not least de mensheid.) een nieuw zonnestelsel, en veroveren dagelijks nieuwe planeten. Grote multicorporaties vechten onderling voor de kostbare resources die zich bevinden op elk van deze planeten. Om het hele zooitje in gareel te houden richt de regering een organisatie op van Elite-krijgers, waar jij deel van uitmaakt. Als snel word echter de gehele organisatie om zeep geholpen door een verrader, en ben jij de enigste overlevende. Je taak is dan ook erachter te komen wie dit op zijn geweten heeft en er degene voor laten boeten.Technology Behind “Mace Griffin Bounty Hunter”

“Given its ground breaking capabilities and architecture the Xbox game system is the ideal platform to enable this type of advanced game technology. With sprawling space landscapes and vast indoor environments, we are creating immense new worlds for this game,” said Paul Chapman, Producer at Warthog.

To make this possible, Warthog developed the Tusk engine. The new engine allows two key gameplay innovations. Tusk employs scene-graph principles that allow movement within and between different types of environments -- currently impossible in other games. Additionally the advanced portal technology will allow gamers, for the first time ever, to be able to seamlessly transition between first person combat and space flight action.

De game zal zowel op de Xbox uitkomen als op de pc en staat gepland voor herfst dit jaar. Op de Xbox echter zal deze game nog de nodige extra grapische opties meekrijgen zo is bijvoorbeeld Vertex shading alleen voor de skins en levels op de Xbox. Voor het gehele verhaal surf je hierheen