Hoewel je van de FPS Creator niet moet verwachten dat je zelf een nieuwe Quake of Doom kunt maken, krijg je toch een aardig pakket aan mogelijkheden. Allereerst is er de Direct X 9.0 3D engine, die ondersteuning biedt voor pixel shaders en dynamische lichteffecten. De FPS Creator wordt geleverd met een mapeditor en laat je eveneens objecten en shaders die je in andere programma's hebt ontwikkeld, importeren.
De mogelijkheden zijn niet eindeloos. Je bent bijvoorbeeld beperkt tot het FPS genre en een maximum van 50 levels. Daar tegenover staat wel dat het allemaal erg snel te leren is en je in een handomdraai een aardige FPS game kunt maken. Lees hier meer over dit product, dat in september voor zo'n €45,- te koop zou moeten zijn. Leuk detail is dat je de spellen die je maakt gewoon mag verkopen, zonder daarvoor royalties aan de ontwikkelaars van de FPS Creator te hoeven betalen.Met dank aan Projectdarkadder voor het melden van dit nieuws.
Reacties op: Maak je eigen shooter met de FPS Creator
Fierce Deity
Erwie
Pvt. Nead
n shooter naar je eigenzin inrichten!!!
mikando
[CyW]-=BigBear=-
Kremmidisback
MelvinB
Nhid
OT: Naar mijn ervaring zijn dit soort gamebuilders altijd slecht nieuws. Te gecompliceerd voor de jonkies die 'ff snel' een 'vette' shooter willen maken en te simpel voor de mensen die er al genoeg van af weten. Zoals al gezegd kan je beter met een bestaande engine een modje gaan bouwen, dat biedt nog meer voldoening.
pr0_ogamer
Nhid
De momenten dat ik in m'n eentje met deze dingen aan de slag ging heb ik weldegelijk lol gehad hoor Vooral met die ouwere 2d adventure builders. Maar aangezien ik meer met art doe dan techniek was ik ook iemand die z'n geanimeerde sprite het liefst binnen 5 minuten over beeld wilde kunnen bewegen, en dat lukte nie altijd zo snel Laat iemand anders maar lekker freaken op de code of buildingblocks, dan gaat ik lekker photoshoppen of maxxen :p
JaapGoose
anonymous
SuperDre