Nieuws
Maniac Mansion

Lucasfilm Games hint mogelijk naar nieuwe Maniac Mansion-game

Is het mogelijk na de nieuwe Monkey Island-game?

Geschreven door Michel Musters op
Een werknemer van Lucasfilm Games heeft op social media mogelijk gehint naar een nieuwe Maniac Mansion-game.

Onlangs kwam een klassieke franchise van Lucasfilm Games terug in de vorm van Return to Monkey Island. De game ontvangt wereldwijd veel positieve kritiek. Craig Derrick van Lucasfilm Games heeft ontwikkelaar Ron Gilbert meegeholpen met de totstandkoming van de game.

Derrick laat nu op Twitter weten dat hij er klaar voor is wanneer het tijd is om "terug te gaan naar 'the mansion'". Hoewel niet bevestigd, lijkt hij daarmee te hinten naar een nog onaangekondigd project rondom Maniac Mansion. Aangezien er nog niets officieel is aangekondigd, is het ook niet duidelijk of het over een remake of een nieuwe game gaat.

Lucasfilm gaf in 1987 diens eerste adventuregame Maniac Mansion uit, waar ook Ron Gilbert aan meewerkte. Fans hopen dan ook dat na de terugkeer van Monkey Island het nu de beurt is aan Maniac Mansion. Daarbij tweette Derick afgelopen augustus ook al dat hij "terug wilde keren naar 'the Mansion'", waarbij hij een trailer van de game plaatste.

Dit artikel delen:

Lees meer

YouTuber Videogamedunkey richt eigen gameuitgever Bigmode op Dying Light 2-uitbreiding uitgesteld naar november
20

Reacties op: Lucasfilm Games hint mogelijk naar nieuwe Maniac Mansion-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 22 september 2022 15:38
    Dat zou wel erg bruut zijn ( al ben ik zelf meer fan van DotT)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 september 2022 15:53
    @coola Met Day of the Tentacle heb ik me destijds verschrikkelijk vermaakt en om gelachen. Niet heel lang geleden weer eens gespeeld op gamepass.
    Ik hoop dat Ron Gilbert ook aan dit nieuwe deel gaat werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 23 september 2022 08:22
    @coola "Day of the Tentacle, also known as Maniac Mansion II: Day of the Tentacle"

    Dat is gewoon deel 2 en ja die vind ik ook veeeeeel leuker.

    MM1 (en MI1) had geen Tim Schafer, deel 2 van MM en MI wel. Deze nieuwe Monkey Island heeft ook geen Tim, dat lijkt me een gemis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 september 2022 08:37
    @ToMaX99

    I know. Maar qua gameplay totaal verschillend dus als er een nieuwe maniac mansion komt hoop ik op gameplay ala DotT en niet de eerste maniac mansion.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 23 september 2022 09:31
    @coola Haha, dat wist je helemaal niet. Anders reageer je toch niet op een artikel waarin staat dat er mogelijk een nieuwe Maniac Mansion komt met: dat zou mooi zijn, al ben ik zelf meer fan van Maniac Mansion 2 :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 september 2022 09:40
    @denver

    Lol. Niet doen of ik het niet weet. Sowieso kan je in DotT maniac mansion 1 helemaal spelen. In die kamer met die dude die postzegels verzameld.

    Dus nogmaals kooi dat er een nieuwe maniac mansion komt maar DotT is qua gameplay veel leuker dan zijn voorganger.

    Hier een artikel die ik een aantal weken geleden heb geschreven
    inside.gamer.nl/back-to-the-past-with-coola-deel-2/

    03 Day of the Tentacle



    Oh man wat heeft Lucasarts toch geweldige point n click games gemaakt, en Day of the Tentacle is toch wel een van hun beste games ooit. Humor zoals alleen de mensen van Lucasarts het kunnen doen en de drie speelbare personages, Bernard, Laverne en Hoagie zijn een geweldig team. De puzzels zijn uitdagend maar erg leuk om te doen, een puzzel verkeerd doen of een verkeerde interactie kan ook leuk momenten opleveren. Sowieso is het leuk dat je ook nog op een humoristische manier wat leert over het America van 1794 (alhoewel sommige gebeurtenissen iets te laat gebeuren, ach ja het blijft nogsteeds een geschiedenisles). Wat ook erg leuk is dat je de voorganger van Day of the Tentacle genaamd Maniac Mansion volledig kan spelen op een computer in de game (iets wat nu wel vaker word gedaan maar in de tijd van Day of the Tentacle uniek was)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 september 2022 10:22
    @denver

    En toen was het stil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vambier

    • 23 september 2022 15:04
    @coola Lol, dat is wel heel erg typisch voor @denver

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 26 september 2022 15:00
    @Vambier Gebaseerd op..?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 september 2022 15:09
    @Vambier

    Thja. Zijn er wel meer die denken dat ze mij beter kennen dan ik zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 26 september 2022 15:00
    @coola Dat zeg je na vijftig minuten? Haha, geen idee hoe jouw leven eruit ziet, maar ik leef niet op deze website.

    Dat je het weet, maakt de opmerking nog vreemder. De quote I must go back to the mansion komt namelijk uit Day of the Tentacle…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 26 september 2022 15:07
    @denver

    Er is niks vreemds aan mijn comment. Want elk persoon met ten minste een hersencel zou weten dat ik bedoel dat ik liever een maniac mansion game zie met de gameplay van DotT (in sommige markten known as maniac mansion 2). Dan de gameplay van de originele maniac mansion.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 27 september 2022 02:25
    Je blijft recht praten wat krom is. Als er een nieuwe Maniac Mansion komt, wordt dat toch deel drie, niet deel anderhalf?
    Als iemand hint naar een nieuwe Half-Life, zeg je toch ook niet dat je meer fan bent van Half-Life 2. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 september 2022 07:38
    @denver

    Nope. Ik praat niks recht wat krom is. Want ik heb met mijn eerste post niks raars gezegd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 22 september 2022 17:03
    I'm in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 23 september 2022 10:11
    @gusanito
    Haha hoe vet om dit te lezen na onze chat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 23 september 2022 16:38
    @CroniC Ja toeval!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 22 september 2022 19:58
    Zolang het maar niet in die oerlelijke flash style komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 23 september 2022 14:12
    @LordLuc Men doet wat men moet doen om een dergelijke game voor een betaalbare prijs uit te kunnen brengen. Puntje bij paaltje gaan mensen niet 50-60 euro neertellen voor een klassieke point & click.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    whaha

    • 24 september 2022 16:36
    Mijn favoriete spel aller tijden krijgt mogelijk een vervolg!
    Ik speel spellen zelden twee keer. DotT heb ik wel 7 keer gespeeld.